پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
مسئول مرکز پایش فهام شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خبرداد: هوشمندسازی کنتورهای برق گامی موثر درجهت کاهش آثار منفی ویروس کرونا

قرائت میزان انرژی مصرفی ثبت شده در لوازم اندازه گیری مشترکین به صورت غیر حضوری، اقدامی مهم در راستای استفاده بهینه از منابع بوده و خوشبختانه این روزها در مسیر حفظ سلامت مردم و قطع شدن زنجیره کرونا نیز مفید واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، حسین پارسا با اعلام این خبر گفت :

طی سال های اخیر، طرح هوشمند سازی لوازم اندازه گیری در دو بخش دیماندی و غیر دیماندی در دستور کار قرار گرفته که بخش دیماندی با نصب بیش از ۱۶۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند ولتاژ ثانویه و ولتاژ اولیه به پایان رسیده و بخش غیر دیماندی نیز با تامین تدریجی منابع لازم، در حال انجام می باشد .

وی ادامه داد: متاسفانه با شیوع وگسترش بیماری کرونا امکان قرائت حضوری کنتورهای مشترکین برق وجود نداشت؛ اما با توجه به هوشمند سازی انجام شده در سطح مدیریت های برق استان،  قرائت کنتورهای دیماندی و ارسال صورتحساب ها به صورت پیامکی، در تمام دوران شیوع این بیماری، بدون هیچ گونه وقفه ای انجام گرفت و مشترکین برق هیچ گونه دغدغه ای در خصوص دریافت صورتحساب انرژی مصرفی خود نداشتند .

مسئول مرکز پایش فهام (فرا سامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی)، هوشمند سازی کنتورهای برق را موجب افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکین دانست و افزود: طرح نصب کنتورهای هوشمند، موجب افزایش کیفیت خدمت رسانی و کاهش زمان خاموشی برق در زمان اوج مصرف برق، خصوصا در فصل تابستان می گردد.

وی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت نصب کنتورهای هوشمند افزود: با توجه به تاثیرات مثبت این کنتورها و دریافت نتایج بازخوردهای اجرایی این طرح، با اتمام هوشمند سازی در بخش مشترکین دیماندی ، از مزایای این کنتورها در کاهش پیک بار و خدمت رسانی به هموطنان عزیز، استفاده شد .

پارسا با اشاره به اینکه کنتورهای هوشمند طرح فهام قابلیت کنترل از راه دور دارد، توضیح داد: کنتورهای هوشمند علاوه بر ثبت میزان مصرف انرژی، توانایی ثبت متغیرهای الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، ضریب توان و خطاهای احتمالی سیستم را دارد و کمک شایانی به شناسایی سریع سوء استفاده ها و تخلفات افراد سودجو می نماید.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای پروژه مهم داده کاوی کنتورهای هوشمند در سال جاری، آن را گامی مهم و سرنوشت ساز در مسیر اهداف استراتژیک شرکت دانست و از جمله مزایای انجام این پروژه به مواردی همچون تحلیل و ارزیابی اطلاعات، انجام بازرسی های دقیق و هدفمند، شناسایی سریع و موثر خطاهای شبکه برق رسانی، برنامه ریزی صحیح در ایام پیک بار و …. اشاره کرد.

مسئول مرکز پایش فهام شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین از نصب مودم های قرائت از راه دور و اتصال آن به کنتورهای غیر هوشمند از طریق پورت RS485 به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم سال جاری خبر داد و گفت: از طریق نصب این مودم ها، سنجش میزان مصرف مشترکین تکفاز شهری و روستایی، در تعرفه های مختلف، از راه دور و بدون نیاز به حضور مامورین قرائت کنتور میسر خواهد شد.

وی از دیگر نتایج مثبت نصب مودم های هوشمند را کاهش احتمال بروز حوادث و خطرات جانی (برای مامورین) قرائت کنتور عنوان کرد و گفت: با استفاده از سیستم های قرائت از راه دور این مودم ها، قرائت کنتورها به صورت هوشمند انجام خواهد شد و به خصوص در مواردی که کنتورها در ارتفاع، داخل تابلوهای توزیع عمومی و یا پست های زمینی نصب شده اند، امکان بروز حوادث و خطراتی از قبیل سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی برای مامورین به حداقل خواهد رسید.

پارسا با اشاره به اهمیت مسئله کاهش تلفات در شرکت، قرائت صحیح و دقیق کنتورهای نصب شده در نقاط تبادل انرژی بین استانی و نیز بین مدیریتهای برق را یکی از حساس ترین وظایف مرکز پایش فهام بر شمرد و متذکر شد: انجام دقیق و صحیح محاسبات اندازه پذیر نمودن تلفات، بدون داشتن قرائت کنتورهای نقاط تبادلی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: یکی ازمهمترین مزیت های کنتورهای هوشمند نصب شده در نقاط تبادل انرژی، حذف تردد در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور به منظور قرائت کنتورها است؛ چرا که عمده این کنتورها در مرزهای جغرافیایی و تقسیمات کشوری نصب شده و بسیاری از این نقاط، فاقد جاده های دسترسی مناسب هستند.

مهندس پارسا در خاتمه با اشاره به اهمیت حفظ وضعیت آنلاین برای کنتورهای هوشمند، از تحقق هدف استراتژیک شرکت در رسیدن به میزان ۹۵ درصد آنلاینی کنتورهای هوشمند خبر داد و ابراز امیدواری نمود که مرکز پایش فهام بتواند به برنامه ها و اهداف تعیین شده برای سال جاری، دست پیدا نموده و گامی هر چند کوچک، در راستای ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده به مردم شریف استان و صیانت از محیط زیست و دارایی های شرکت بردارد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | تاریخ بروز رسانی: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

13 + 15 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image