پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
ادارات خراسان رضوی ۲۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کرده اند

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: مجموع توان مصرفی ادارات مشترک برق شرکت توزیع برق خراسان رضوی۳۰ مگاوات و برای شرکت توزیع برق مشهد نیز حدودا ۳۰ مگاوات است که تاکنون در بیشترین میزان همکاری ۲۰ مگاوات کاهش داشته اند.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی علومی در نشست بررسی عملکرد مانور کاهش بار ادارات  افزود: از این میزان کاهش ۳۰ مگاوات بار مربوط به ادارات مشترک شرکت توزیع برق استان و ۳۰ مگاوات بار مربوط به ادارات مشترک برق شرکت توزیع برق شهرستان مشهد است.
معاون شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: این در حالی است که ادارات خراسان رضوی برابر مصوبه هیئت وزیران تا ۳۰ مگاوات در ساعات اداری و تا ۵۴ مگاوات بعد از پایان وقت اداری باید توان مصرفی ادارات و ساختمان ها و تاسیسات را کاهش دهند.
وی بیان کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگیها و کمبود تولید نیروگاه های برقابی و افزایش نامتعارف مصرف برق، شرایط خاص تامین برق در سراسر کشور و لزوم مدیریت و تعدیل بار در شبکه، برگزاری مانور مدیریت مصرف برق در ادارات که به صورت هفتگی انجام می گیرد، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش بار مصرفی در شبکه داشته است.
وی اظهار داشت: در صورتی که طی دو هفته آینده با افزایش دمای هوا و افزایش نیاز مصرف مجبور به اعمال خاموشی ها در سطح کشور یا استان شویم، لازم است که از هم اکنون ادارات آمادگی بیشتری برای کاهش بار در شبکه و مدیریت مصرف برق پیدا کنند و از مولد اضطراری خود نیز بیشتر استفاده نمایند.
معاون شرکت برق منطقه ای خراسان انجام مکاتبه با فرمانداریها و استانداری با انضمام تصویب‌نامه ها و الزامات قانونی، برای کمک گرفتن از آنها در خصوص رساندن کاهش بار مصرفی ادارات به میزان ۳۰ مگاوات  را ضروری دانست.
علومی با تاکید بر لزوم تهیه چک لیست اقدامات برای ادارات و دستگاه های اجرایی در خصوص مدیریت مصرف برق گفت: با این چک لیست یا دستورالعمل مشخص ادارات قادر خواهند بود به میزان مورد نظر بار را در ساعات اوج مصرف کاهش دهند، زیرا تنها با خاموش کردن لامپهای مازاد و تنظیم دمای کولرهای گازی و آبی نمی توان به حد مطلوب در کاهش بار مصرفی ادارات دست یافت.
وی بیان کرد: لازم است که سیستم سرمایشی در ادارات در زمان مشخص خاموش شود یا سیستم سرمایش مرکزی ادارات در ساعاتی به کلی از مدار خارج شود، این مهم تا ۴۰ درصد از بار مصرفی را کاهش می دهد.
معاون بهره‌ برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این شرکت با ۲۹ مدیریت برق در سطح استان خراسان رضوی و دارابودن طولانی ترین شبکه توزیع برق در کشور عهده‌دار وظیفه توزیع برق در استان است.
وحید باغیشنی افزود: پیک بار در سال ۱۳۹۹ در مجموعه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی  ۱۳۷۸ مگاوات بود که با وجود افزایش تعداد مشترکان و افزایش نیاز مصرف و بواسطه اقدامات مدیریت سمت تقاضا ،نسبت به سال قبل از آن نیز کاهش داشته است.
وی بیان کرد: امسال با توجه به کاهش بارندگی ها و افزایش بیش از ۲۰ درصدی نیاز مصرف و شرایط سخت تامین برق در کشور، پیک بار در شبکه برق استان خراسان رضوی بغیر از شهرستان مشهد،تاکنون علیرغم همکاری‌ها و اقدامات مدیریت مصرفی به مرز ۱۳۰۰ مگاوات رسیده است، با این حال طبق برنامه ریزی انجام گرفته برای کنترل تقاضا در سقف ۱۲۰۰ مگاوات توان تحویلی به مبادی ورودی شبکه توزیع برق ، نیازمند همکاری بیشتر صنایع ، بخش کشاورزی و ادارات و نیز همراهی مشترکین خانگی و تجاری هستیم.
باغیشنی معاون شرکت برق خراسان رضوی با اشاره به لزوم مدیریت بیشتر مصرف برق ادارات مشترک این شرکت گفت: از یکهزار و ۶۰۷ اداره  در سطح استان، ۲۴۳ اداره انشعاب برق دیماندی با کنتور هوشمند و باقی آنها انشعاب برق غیردیماندی دارند، توان مصرفی ۲۴۳ اداره تقریبا ۳۰ مگاوات و ادارات دارای انشعابات سه فاز آمپری حدود ۳۰ مگاوات است.
باغیشنی اظهار داشت: ادارات پرمصرف در خراسان رضوی شناسایی شده و تذکرات لازم به آنها داده شده است، مانور مدیریت مصرف برق در ادارات مشترک برق این استان نیز روزهای سه شنبه هر هفته با حضور نمایندگان فرمانداران برگزار و توان مصرفی ادارات برخط پایش می شود.
وی ادامه داد: در مانور هفتگی مدیریت مصرف ادارات برق خراسان رضوی شاهد کاهش ۱۰ مگاواتی توان مصرفی با اقدامات حداقلی بوده ایم، ساختمانهای تابعه وزارت نیرو در استان نیز تا ۱٫۵ مگاوات مصرف خود را کاهش داده اند و این موضوع مبین آنست که رسیدن به ۳۰ مگاوات کاهش مصرف امکان پذیر است.
وی بیان کرد: طبق مصوبات ابلاغی شرکتهای توزیع برق مجاز به قطع برق ادارات پرمصرف در صورت عدم رعایت کاهش ۵۰ درصدی در ساعات اداری و کاهش۹۰ درصدی در ساعات غیراداری هستند که مدیران برق شهرستانها طی هماهنگی با شورای تامین هر شهرستان نسبت به قطع برق تعدادی از ادارات پرمصرف اقدام کرده اند.
مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست گفت: ۵۲۰ اداره مشترک برق این شرکت در مشهد و طرقبه و شاندیز، انشعاب دیماند هوشمند دارند که دیماند مصرفی خالص آنها ۲۲ تا ۲۵ مگاوات است.
سید معصومه مرادی افزود: روزانه بین ساعات ۱۲ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر، ۳٫۵ مگاوات و پس از تعطیلی ادارات حدود پنج مگاوات بار در شبکه برق مشهد کاهش می یابد.
وی بیان کرد: در روزهای برگزاری مانور مدیریت مصرف برق در ادارات نیز ۹ تا ۱۰ مگاوات بار در شبکه کاهش پیدا می کند، روزانه نیز برق چندین اداره به دلیل مصرف بالای برق و عدم مدیریت مصرف قطع می شود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۶ تیر ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۶ تیر ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

2 × 1 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image