پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
برگزاری جلسات آموزشی روش اجرایی حل مساله با رویکرد RCA در شهرستانهای خراسان رضوی

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون نشست های آموزشی روش اجرایی حل مساله و کارگاه تحلیل علل ریشه Rca با هدف آموزش تحلیل علل ریشه ای مسائل در ۲۰ شهرستان استان، معادل ۷۰ درصد از کل مدیریت های برق استان برگزار شده است و این برنامه به کل مدیریت های برق استان تسری خواهد یافت. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی رفیعی افزود: عموما و به صورت سنتی رویه این بوده است که در مواجهه با مسائل مختلف، بررسی ریشه ای صورت نگرفته و همواره تفکرات به سمت مقصر یابی بوده است، اما در تحلیل علل ریشه ای مسائل، ما به دنبال مقصر نیستیم بلکه در پی شناسایی و یافتن علل کوچک و بزرگی هستیم که دست به دست هم داده تا یک مساله بروز و ظهور یابد.

وی اظهار داشت: در این روش اجرایی، تیم تحلیل علل ریشه ای Rca یا (Root Cause Analysis) مسائل را با بروز ترین روش های روز دنیا، مورد تحلیل ریشه ای قرار می دهد تا از تکرار آن مسائل جلوگیری کند، در شرکت توزیع برق خراسان رضوی و بر اساس روش اجرایی که به این منظور تهیه شده است، مسائل به سه سطح “جزئی”، “جدی” و “جامع” تقسیم بندی شده است، تیم های Rca، از تکنیک های “۵Why” (پنج چرا) برای تحلیل مسائل جزیی و از تکنیک  “TFW” برای مسائل جدی استفاده می کنند.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: روش Reality charting (نمودار واقعیت) نیز برای تحلیل علل ریشه ای مسائل جامع است که در ستاد شرکت انجام می گیرد.

رفیعی اظهار داشت: برنامه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در جهت برگزاری نشستهای آموزشی Rca و کارگاه های حل مسئله تا استقرار کامل این فرایند در کل شهرستان های استان ادامه خواهد داشت، در این راستا آقای علمی مهر، کارشناس استقرار سیستم های مدیریت دفتر تمتا، طی سفر یک روزه به شهرستانها، نحوه شکل گیری تیم Rca و تشکیل کارگروه تدبیر که متولی این موضوع در شهرستان ها است را ابتدا به شیوه تئوری و سپس به صورت عملی آموزش می دهند.

وی افزود: کارگروه تدبیر هر شهرستان باید تیمهای Rca مختص به هر مسئله را با متخصص ترین افراد در آن حوزه تشکیل داده تا به راه حلی موثر در جهت رفع ریشه ای آن مسئله برسند.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در نهایت گزارشهای تجمیعی گروه های Rca از شهرستانها به دفتر تمتا شرکت ارسال می شود، آن دفتر راه حل هایی که حاصل کار تمام تیمهای Rca است را گردآوری کرده و در اختیار کل کارکنان شرکت قرار  می دهد تا  گنجینه راه حل هایی که از گوشه گوشه شرکت و توسط متخصص ترین افراد به دست آمده، راهگشای حل مسائل و قابل تسری برای کل سطح شرکت باشد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۶ تیر ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۶ تیر ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

14 + هجده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image