پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰
تور تعالی خانه هم افزایی انرژی و آب در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد

سومین تور تعالی خانه هم افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با حضور نزدیک به ۳۰ نفر از اعضای شرکتهای عضو بویژه اعضای کمیته بهره وری و تحول خانه و مدیران منابع انسانی آن شرکتها به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هدف از برگزاری این رویداد، معرفی فعالیتها و اقدامات دفتر تمتا، معرفی استاندارد ملی ۳۴۰۰۰ منابع انسانی و پروژه های اجرا شده مرتبط با آن در شرکت به ویژه نظام مدیریت عملکرد کارکنان بود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، در این رویداد به تشریح شعار و چشم انداز «تلاش همه برای خاص بودن» و موفقیتها و دستاوردهای این شرکت پرداخت و به موفقیتهای این شرکت از جمله آن کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی به صورت دو سال پیاپی و کسب رتبه دوم در نظام پیشنهادها در بین شرکتهای توزیع نیروی برق کشور اشاره کرد.

علیرضا خدابنده همچنین در این نشست جایگاه استاندارهای مدیریتی از جمله استاندارد ۳۴۰۰۰ تعالی منابع انسانی در نقشه استراتژی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را تشریح کرد.

وی با استناد به آخرین مطالعات انجام گرفته در سطح جهان گفت: اهمیت روز افزون دارایی های نامشهود در قیاس با دارایی های مشهود قابل توجه بوده و منابع انسانی مهمترین دارایی نامشهود سازمانها است، از این جهت استاندارد ۳۴۰۰۰ و پیاده سازی اصولی آن بسیار حایز اهمیت است.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این مراسم به شرح مهمترین اقدامات و فعالیتهای این دفتر در سه سال گذشته پرداخت و گفت: دفتر تمتا فعالیتهایش را براساس مراحل ذکر شده در مدل بلوغ قابلیتها (CMMI) و با هدف استقرار کامل چرخه PDSA انجام می دهد و تلاش می کند فعالیتهای خود را در قالب مدل های علمی و بومی شده انجام دهد.

مجتبی رفیعی در ادامه سخنان خود، فعالیتهای مربوط به استقرار نظام هدفگذاری و ارزیابی عملکرد ستاد و شهرستانها و همچنین نحوه استقرار فرآیند حل مساله با رویکرد RCA را شرح داد.

وی گفت: استقرار نظام مدیریت فرآیندها براساس PCF، استقرار نظام پیشنهادهای کایزنی، چند دبیرخانه ای (غیرمتمرکز) و مکانیزه در سطح شرکت، استقرار نظام مدیریتی ۵S+۱ و همین طور تصویب و پیاده سازی مدل جامع فرهنگی از دیگر اقدامات این دفتر است.

رفیعی اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، همه ساله مسابقاتی برای ایجاد شور و نشاط در همکاران برگزار می شود که از جمله آن مسابقه ۵S+۱ در خانه همزمان با عید نوروز، مسابقه “تلاش خاص”، مسابقه کتابخوانی و رقابتهای دیگری از این دست است.

رییس اداره رفاه و درمان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی و مسوول پیاده سازی استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی نیز در این نشست این استاندارد ملی را معرفی کرد و ضمن بیان مهمترین دلایل شرکت برای انتخاب استاندارد ۳۴۰۰۰  نحوه تقسیم بندی فرآیندها و نگرش ها در استاندارد، نحوه شرکت در رقابت برای دریافت این استاندارد ملی و شیوه تکمیل فرمهای خوداظهاری و ارزیابی را شرح داد.

شیرین دانایی گفت: پروژه هایی در قالب استاندارد ۳۴۰۰۰ در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اجرا شده یا در حال اجرا است که از مهمترین آنها استقرار HSE-MS ،طراحی و بازنگری ساختار سازمانی، کلینیک مدیریت، برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی و نظام مدیریت عملکرد کارکنان، RCA ، فرهنگ سازمانی و نظام پیشنهادها است.

کارشناس ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این مراسم شیوه پیاده سازی نظام عملکرد کارکنان در نرم افزار سیمرغ را تشریح و بیان کرد: این شیوه پیاده سازی در هشت گام در حال اجرا است.

فرنوش حقیقی گفت: چالشهایی در استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی وجود داشته که راه حل هایی نیز برای آن متصور هستیم و برخی از آنها را اجرا کردیم.

وی ثبت دقیق و اصولی تفاهم نامه های عملکردی، ثبت به موقع وقایع حساس، برگزاری جلسات بازخورد، اتصال ارزیابی سازمانی و واحدی با ارزیابی فردی و برقراری پیوند بین فرایندهای منابع انسانی و این نظام را از جمله مهمترین عوامل دخیل در موفقیت این سیستم در سازمانها برشمرد.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در خصوص نظام مدیریت عملکرد کارکنان و استاندارد ۳۴۰۰۰ ، بازدید شرکت کنندگان در این نشست از مرکز سمپات، امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق، مرکز پایش فهام و شرح فعالیتهای انجام شده توسط کارشناسان و مدیران این بخشها از دیگر برنامه های تور تعالی خانه هم افزایی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بود.

لازم به توضیح است که در جلسات پرسش و پاسخ، همدلی و همراهی مدیران شرکت و حمایت ویژه مدیرعامل به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکت توزیع برق خراسان رضوی در پیاده سازی استانداردها و سیستمهای مدیریتی ذکر شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۹ تیر ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۹ تیر ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

سه × پنج =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image