پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
جامعه با ضعف فرهنگ ایمنی در برابر برق مواجه است

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ضعف فرهنگ ایمنی در برابر برق را بزرگترین مشکل در این بخش دانست و از رسانه ها و مسوولان دستاندرکار برای پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مخاطرات برق استمداد طلبید.
حمید سروش مهر گفت: همه ساله شاهد بروز حوادث ناشی از برق گرفتگی یا مواجهه با مخاطرات مربوط به استفاده از تاسیسات برق هستیم که مهمترین علت آن عدم آگاهی مردم از مخاطرات این تاسیسات و شبکه برق است که از جمله آنها برق گرفتگی ناشی از تلاش کودکان برای گرفتن پرندگان از محل لانه آنان بر روی ترانس های برق یا دستکاری در تاسیسات و تابلوهای توزیع برق در روستاها و عدم آگاهی آنان از خطرات این تاسیسات است که به دفعات شاهد بروز این حوادث هستیم.
وی بیان کرد: برخی از حوادث ناشی از برق گرفتگی مربوط به حمل بار توسط بالابرها و جرثقیل ها است که هنگام حمل بار یا تخلیه آن بدون در نظر گرفتن حریم قانونی شبکه های برق، آن بار با شبکه برق برخورد کرده و علاوه بر اینکه فرد یا افراد داخل جرثقیل یا بالابر را دچار سانحه می کند، منجر به خاموشی وسیع در شبکه نیز می شود.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: داربست کاران از دیگر گروه در معرض حوادث ناشی از برق هستند به طوری که بعضا هنگام قرار گرفتن بر روی داربست، حریم قانونی یا فاصله مجاز از شبکه برق را رعایت نمی کنند و دچار سانحه می شوند.
سروش مهر اضافه کرد: بازسازی خانه یا خانه تکانی نوروزی از دیگر مواردی است که احتمال بروز حوادث ناشی از برق را افزایش می دهد به طوری که با برخورد برخی وسایل مانند چوب پرده با شبکه های برق مجاور، فرد دچار برق گرفتگی می شود و از انجا که بعضا شدت برق گرفتگی بسیار بالا است، نقص عضو یا فوت فرد را نیز به همراه دارد.
وی به خلا بزرگی با عنوان “توسعه فرهنگ ایمنی عمومی در جامعه” اشاره و بیان کرد: حوادث ناشی از برق از ناآگاهی مردم در این خصوص نشات می گیرد، سالانه به طور متوسط ۱۵۰ نفر در کشور و ۲۰ نفر در خراسان رضوی دچار برق گرفتگی می شوند که متاسفانه حضور صاحبان رسانه و کلام و عاملان نفوذ در فرهنگ جامعه برای کاهش این آمار چندان قوی و اثرگذار نبوده است.
وی بیان کرد: آموزشهای پیشگیرانه در خصوص حوادث ناشی از برق و آگاهی دادن نسبت به مخاطرات آن در هیچ یک از سطوح تحصیلی به صورت عمقی و تاثیرگذار ارایه نشده است و منابع و هزینه ها از سوی وزارت متبوع برای توسعه فرهنگ ایمنی نیز بیشتر صرف آگاهی دادن به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق شده تا اینکه مشترکین و مصرف کنندگان برق را نسبت به تهدیدات و مخاطرات استفاده از آن آشنا کند.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر برق سالها است که وارد زندگی شهرنشینی شده و مردم کمابیش نسبت به تهدیدات استفاده از برق آشنا شده اند اما این سطح از آگاهی برای روستاییانی که برق به تازگی وارد منازل آنها شده است، وجود ندارد و آداب استفاده از برق به آنان آموزش داده نمی شود.
سروش مهر راهکارهای مربوط به افزایش ضریب آگاهی شهروندان شهری و روستایی از مخاطرات و تهدیدات ناشی از برق را استفاده از فضای مجازی و ارایه آموزشهای موثر از طریق مولفه های تاثیرگذار برای مخاطبین خاص، ورود وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما برای فعالیتهای آموزشی و رسانه ای در این خصوص و در یک کلام حساس کردن جامعه نسبت به مخاطرات برق ذکر کرد.
وی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز ایجاب می کند که تصویری تمام نما از فضا و فرهنگ ایمنی تهیه و ترسیم کند و به مدد رسانه ها و بهره گیری از فضای مجازی با ارایه آموزشهای موثر، آگاهی عمومی از مخاطرات برق را در جامعه نهادینه نماید

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

نه + 1 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image