پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۱/۹
حضور موثر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در سمپوزیم هوش مصنوعی دانشگاه فردوسی مشهد

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت در دومین «سمپوزیوم هوش مصنوعی در خدمت بشریت» در دانشگاه فردوسی مشهد حضور بسیار موثری داشت.

به گزارش روابط عمومی، دکتر تقی وحیدی افزود: این سمپوزیوم در راستای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه با محوریت کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات عمومی شهری طی سه روز (از دوم تا چهارم خردادماه امسال) در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از رویدادهای ویژه این سمپوزیوم، برگزاری پنل تخصصی با حضور اساتید دانشگاه فردوسی مشهد و نمایندگان صنایع و شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی انجام گرفت که مهندس «وحید باغیشنی»، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت از اعضای اصلی این پنل تخصصی به شمار می رفت.

به گفته مدیر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، معاون هماهنگی برق شرق، مجری کاهش تلفات، مدیر دفتر تحقیقات، مدیر دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی و کارشناس ارتباطات این شرکت نیز در سمپوزیوم هوش مصنوعی حضور داشتند.

دکتر وحیدی، به موضوعات مطرح شده در پنل تخصصی توسط مهندس باغیشنی اشاره کرد و گفت: کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت یکپارچه و پیشرفته توزیع برق موسوم به ADMS، کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت هوشمند اتوماسیون صنعتی شبکه‌های توزیع برق، مدیریت ابزارها و تجهیزات IOT در صنعت توزیع برق، استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های پیشرفته و خودکار عیب‌یابی با استفاده از فناوری‌های تشخیص اشیا، تشخیص صوت در خرابی تجهیزات شبکه از جمله موارد مطرح شده توسط مهندس باغیشنی در این پنل بود.

به گفته مدیر تحقیقات شرکت توزیع برق خراسان رضوی، امنیت سایبری و اختلال های احتمالی در سامانه های هوشمند مدیریت توزیع برق، نگرانی های واسپاری مدیریت شبکه و اتکا به هوش ماشین از چالشهای کاربردی سازی هوش مصنوعی بود که توسط مهندس باغیشنی در این پنل مورد اشاره قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سخنان پایانی مهندس باغیشنی در پنل مذکور به آمادگی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی برای همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد به منظور توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت توزیع برق اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: در این پنل به موضوع امکان سنجی برای طراحی یک پلتفرم مدیریت توزیع انرژی بین مشترکین شهر هوشمند بر مبنای هوش مصنوعی (به صورت الگویی شبیه Uber در مدیریت هوشمند حمل‌ونقل شهری) پرداخته شد و در نهایت در مراسم پایانی سمپوزیوم مزبور با اهدای لوحی به اعضای پنل تخصصی به طور شایسته از مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی قدردانی به عمل آمد.

وحیدی در پایان اظهار امیدواری کرد که همکاری‌ بین بخشهای صنعت و دانشگاه با تعریف اولویتهای تحقیقاتی برخاسته از چالشهای فراروی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی بتواند ضمن حل مسائل موجود، منجر به منافع اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت در صنعت توزیع برق کشور بشود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

12 − پنج =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image