پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱
راه اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی

مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی در مراسمی با حضور مدیران شرکت توزیع برق استان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مشهد راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی در این مراسم گفت: راه اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته که این طرح نمود عینی آمیختگی علم با عمل است که نتایج پربار و ارزش افزوده ای زیادی به همراه دارد.
محسن ذبیحی با بیان اینکه صنعت برق به سه بخش اصلی تولید، انتقال و توزیع تقسیم می شود، افزود: بخش “توزیع” حلقه آخر این صنعت به شمار می رود، با وجود اینکه در گذشته نگاه سطحی تری به حوزه توزیع برق بود اما در زمان حاضر مجموعه صنعت برق به این نتیجه رسیده که با توجه به پیچیدگی و ابعاد مختلف بخش توزیع و ارتباط مستقیم آن با مصرف کننده، این بخش نیاز به توجه و فعالیت بیشتری برای توسعه دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی هوشمندسازی بخش توزیع برق را یکی از مهمترین اولویتها دانست و گفت: در این راستا مرکز تحقیقات هوشمندسازی توزیع برق راه اندازی شده که هوشمندسازی شبکه را در سه حوزه توزیع شامل سیم داری، فروش خدمات، خدمات مالی و پشتیبانی دنبال می کند.
ذبیحی اظهار داشت: از سال گذشته شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تعامل نزدیکی را با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده که نتیجه آن تعریف و اجرای پروژه های مختلفی در حوزه توزیع برق بوده که یکی از این پروژه ها، مرکز تحقیقات هوشمندسازی توزیع برق است و امیدواریم با فعالیت این مرکز پروژه های بزرگتر و بیشتری تعریف و اجرا شود.
وی بیان کرد: در کنار مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی، مرکز خدمات فنی ۲۰ کیلوولتی در دست ساخت است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد، در این مرکز بخشهای مطالعاتی و تجهیزات تعبیه شده است که می تواند به انجام تحقیقات و پروژه های حوزه برق کمک شایانی کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در بسیاری از بخشهای تحقیقاتی شبکه توزیع برق نیاز به حضور فیزیکی محقق یا دانشجو نیست و ارتباط این افراد با شبکه می تواند از طریق فضای مجازی و تمرکز بر تامین نیازها و اجرای پروژه ها باشد تا هم بتوان مشکلات را حل و هم بستری برای رشد دانشجویان فراهم کرد.
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سابقه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با بخش توزیع برق در مشهد به ۱۰ سال قبل تاکنون بازمی گردد که راه اندازی مرکز تحقیقاتی هوشمندسازی شبکه توزیع برق استان می تواند شکل جدیدی از این همکاری دوسویه باشد.
مهدی ظریف افزود: از زمان حضور آقای ذبیحی به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی، طرحهای تحقیقاتی مفصلی تعریف و اجرا شده است که راه اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق استان در راستای متمرکز کردن این طرحهای تحقیقاتی و گردآوری ایده ها و اظهار نظرات اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه هوشمندسازی شبکه توزیع می باشد.

وی یکی از اولویتهای شرکت توزیع برق خراسان رضوی را راه اندازی کنتورهای هوشمند ذکر کرد و گفت: تجهیزات بسیار مناسبی در زمینه آزمایش کنتور برق در مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی قرار گرفته است.
ظریف اظهار امیدواری کرد که با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بتوان آزمایشگاه مرجع در زمینه کنتورسازی را در کنار مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی ایجاد کرد و هوشمندسازی کنتور را در سطح استان گسترش داد.
وی راه اندازی سامانه خودرویی را یکی از پروژه های هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: سامانه مزبور بر روی خودروهای بحران این شرکت نصب شده و نسبت به رصد هوشمندانه شبکه توزیع در سطح استان اقدام می کند، این طرح بزودی در شرکت توزیع برق استان عملیاتی می شود.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که کشورهای شرق آسیا از جمله ایران اقدامات فناورانه خود در جهت توسعه را از صنعت آغاز می کنند و بعد به سراغ دانشگاه می آیند اما کشورهای آمریکای لاتین اقدامات فناورانه خود را از دانشگاه آغاز می کنند و بعد در جهت جلب همکاری صنایع گام برمی دارند.
وحید ضرغامی افزود: مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق مرکزی است که اقدام فناورانه برای توسعه را از همکاری با دانشگاه آغاز کرده است تا زمینه هماهنگی پژوهشها و نظامات علمی با پروژه های توسعه محور فراهم شود و دانش آموختگان این دانشگاه بتوانند پژوهشهای خود را بر نیازهای جامعه منطبق کرده و آنها را کاربردی کنند.
وی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد دانشگاه، انجام اقداماتی برپایه رسالت اجتماعی اش مبنی بر بسترسازی برای اشتغال دانش آموختگان در جامعه است به این معنا که آنان روی یک مساله واقعی در دانشگاه کار کرده تا بتوانند صاحب شغل شوند.
ضرغامی با اشاره به رویکرد شبکه محور دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور گفت: یکی از دردهای جامعه کنونی این است که مردم طعم علم و پژوهش را نچشیده اند و مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق می تواند این نقیصه را به نحو احسن برطرف می کند.
مدیر کل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: شعار این دانشگاه، مساله محوری و حل مساله است و در این راستا تلاش کرده است تا پژوهشها و مقالات تحقیقاتی خود را کاربردی کند.
عبدالله محمدی با بیان اینکه مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق زمینه را برای کاربردی کردن پژوهشهای دانشگاهی فراهم کرده است، افزود: در این راستا علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، کل واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور و کنسرسیوم تحقیقات این دانشگاه در زمینه انرژیهای نو که شامل ۱۸ مرکز تحقیقاتی در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور است می توانند مرکز تحقیقاتی هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی را همراهی کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم گفت: مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق استان فرصتی را فراهم می کند که دانشگاه بتواند نقش خود را در آمیختگی علم و عمل ایفا کند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در چند سال اخیر با رویکرد حل مساله و توجه به مسائل و نیازهای جامعه درصدد در اختیار گذاشتن علم برای خدمت به جامعه برآمده است زیرا اگر علم فقط در مرحله تئوری بماند و اثرگذاری نداشته باشد، استقبالی نیز از آن نمی شود.
محسن مرادی با اشاره به ظرفیتهای دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این دانشگاه ۶۰۰ عضو هیات علمی از مجموعه یکهزار و ۵۰ نفری اعضای هیات علمی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی را در اختیار دارند، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دو برابر دانشگاه های دولتی این استان دانشجو داشته که تعداد آن به ۳۰ هزار نفر می رسد.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی حدود ۵۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در اختیار دارد که از این تعداد ۳۸۰ کارگاه و آزمایشگاه متعلق به دانشگاه آزاد مشهد است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: اساتید و محققان این دانشگاه نسبت به همیاری خود برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق و همکاری در مرکز تحقیقات مزبور اعلام آمادگی کرده اند تا این مرکز تحقیقات به الگویی برای سایر دانشگاه های استانهای دیگر تبدیل شود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

5 + پنج =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image