پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴
شرکت برق خراسان رضوی برنده جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی شد

مجری طرح مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سطح شرکتهای برق کشور در ششمین مراسم جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی موفق به دریافت تندیس برنزین چهار ستاره برنده جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی شد .
به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، ناصر نایب به تشریح مدیریت دارایی های فیزیکی پرداخت و افزود: این نوع مدیریت به معنای استفاده از دارایی‌ها برای تحقق ارزش و دستیابی به اهداف کسب و کار سازمان است،
وی تاکید کرد: مدیریت دارایی‌های فیزیکی همچنین رویکرد و شیوه تفکر نسبت به همراستایی و فرهنگ سازمانی را دگرگون و متحول می کند به صورتی که هر سازمانی باید مشخص کند که منظورش از ارزش چیست و برگزیند و چگونه می خواهد دارایی هایش را مدیریت کند تا در مجموع به بهترین ارزش دارایی دست یابد.
وی با بیان اینکه از مطرح شدن مفهوم مدیریت دارایی‌های فیزیکی در کشور حدود دو دهه می گذرد، گفت: مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت برق، با ابلاغ نظام نامه مدیریت دارایی های فیزیکی در مهرماه سال ۱۳۹۹ و همچنین سند استراتژی توسعه سامانه های مبتنی بر دارایی (EAM) شرکت توانیر که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی تدوین شده بود، شکل رسمی و جدی تری به خود گرفت.
مجری طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این مفهوم در پی اهمیت زیاد تجهیزات و دارایی‌های صنایع مختلف به وجود آمد و بسیاری از سازمانها با توجه به ارزش دارایی‌ها و تجهیزات خود که طی سالها به دست آورده بودند و از طرفی کمبود منابع به منظور جایگزینی تجهیزات، به مدیریت دارایی‌های فیزیکی روی آوردند.
نائب اظهار داشت: جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سال ۱۳۹۵ با هدف گسترش این مفهوم به عنوان فرهنگی برای حرکت صنعت کشور به سمت تعالی تشکیل شد و آغاز به کار کرد، رقابت برای دریافت این جایزه هر ساله در سه حوزه اصلی نفت، نیرو و صنعت برگزار می شود و شرکت کنندگان براساس مدل تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی از قبیل مدل UPTIME و یا IAM ارزیابی شده و به رقابت می پردازند.
وی افزود: ارزیابی جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی (PAM Award) توسط ارزیابهای آموزش دیده و با سابقه کشور انجام می شود و ترویج فرهنگ مدیریت سیستماتیک دارایی های فیزیکی، معرفی سازمانهای برتر به عنوان الگو، شناخت سازمان ها از جایگاه خود در مدیریت نگهداری و تعمیرات و تعیین نقاط ضعف و قوت و در نهایت ایجاد بستر لازم برای رقابت در کلاس جهانی مدیریت دارایی های فیزیکی از مهمترین ماموریت های برگزاری رقابت برای کسب جایزه مزبور است.
وی بیان کرد: فرآیند شرکت در جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی شامل دو بخش خودارزیابی و ارزیابی شخص ثالث است و شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در نخستین گام با دریافت و توزیع پرسشنامه آپ تایم بین کارکنان خود اقدام به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای خودارزیابی کرد.
مجری طرح مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این نتایج صرفا برای ایجاد بستر اطلاعاتی لازم کاربرد دارد و در نتایج نهایی سازمان بی تاثیر است، آنچنانکه پس از انجام خودارزیابی، فرآیند ارزیابی شخص ثالث این شرکت در دو روز ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ طی ۱۲ جلسه با دستاندرکاران حوزه های مختلف که مرتبط با مدیریت دارایی های فیزیکی بودند، به صورت حضوری در محل شرکت برگزار شد.
نائب مکانیزاسیون فرآیندها را از مهمترین پیش نیازها و الزامات پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی برشمرد و گفت: از این رو استقرار نرم افزار مدیریت دارایی های فیزیکی (وب پَم) به عنوان اولین نرم افزار استاندارد مدیریت دارایی های فیزیکی دارای مجوز از سازمان فناوری اطلاعات ایران و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مطابق نظام نامه مدیریت دارایی های فیزیکی و مدل آپ تایم طراحی، پیاده سازی و مستقر گردیده بود، از مهمترین عوامل رشد شرکت و کسب جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی شد.
وی اضافه کرد: پیاده سازی سیستم مدیریت اطلاعات دارایی ها، مدیریت کار، مدیریت عملکرد، مدیریت انبار و قطعه یدکی و مراقبت های پایه از دیگر الزامات پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی است که تماما در نرم افزار وب پَم استقرار یافته اند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

چهار + 10 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image