پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۱/۹
عدم تمرکز فرد در محل کار عامل مهم بروز حوادث صنعت برق

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طبق تحلیلهای آماری بر روی حوادث سالهای گذشته، عامل بروز ۶۰ درصد از حوادث برق برای نیروهای عملیاتی مربوط به عدم تمرکز فرد در محل کار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید سروش مهر افزود: آمارها نشان می دهد که حوادث فوتی ناشی از کار بعد از حوادث رانندگی در رتبه دوم حوادث قرار دارد.

وی اظهار داشت: نگاه علمی به این موضوع نشان می دهد که حوادث خود به خود رخ نمی دهد بلکه قابل شناخت، علت یابی و پیشگیری است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بروز حوادث ناشی از کار علل چندگانه ای دارد که اگر به دنبال رفع آنها نباشیم، هزینه های مستقیم و غیرمستقیم شرکت را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

سروش مهر ادامه داد: سه مولفه که بیشترین نقش را در بروز حوادث برق داشته اند شامل نداشتن درک درست از خطر که سبب اعمال ناایمن شده است، سرپرستی و مدیریت نادرست کارکنان و عدم آمادگی فردی و شرایط نیروهای اجرایی، نظارت ناکافی و ناکارآمد می شود.

وی اظهار داشت: نتایج بررسی حوادث مردمی در خراسان رضوی طی سال گذشته نشان می دهد که ۶ درصد حوادث به علت ساخت و سازهای غیر قانونی مشترکین در حریم شبکه های برق ، ۱۱ درصد به علت سرقت شبکه ها، ۱۱ درصد به علت صعود از پایه ها برای گرفتن کبوتر، ۱۷ درصد به علت تجاوز به حریم شبکه در زمان عملیات ساختمانی و ۴۲ درصد از حوادث در هنگام سرویس کولر آبی و کار با لوازم برقی بوده است.

سروش مهر با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ ایمنی در محیط کار و جامعه گفت: علاوه بر بهره گیری مضاعف از ظرفیتهای بالقوه فضای مجازی به دلیل اختصاص بودجه قابل توجه در زمینه مدیریت مصرف می توان از این ظرفیت بالقوه به طور همزمان برای ترویج توصیه های ایمنی و پیامهای موثر ایمنی به اطلاع جامعه و مخاطبان استفاده کرد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به استقرار سیستم مدیریت HSE و لزوم صیانت از مهمترین سرمایه شرکت یعنی منابع انسانی ، تمامی ارکان شرکت در بخشها و حوزهای مختلف برای تحقق این هدف مهم می بایست اهتمام لازم را به عمل آورند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

یک × 1 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image