پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸
نصب نخستین سامانه های خورشیدی استاندارد عشایر کوچنده در قوچان آغاز شد

مجری طرحهای عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همزمان با ششمین هفته از پروژه های الف_ب_ ایران ، سامانه های خورشیدی استاندارد و قابل حمل در اختیار خانوارهای دو طایفه از عشایر کوچ رو مستقر در ارتفاعات شهرستان قوچان برای دسترسی به برق قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدیزاده افزود: طرح برقرسانی به عشایر کشور در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی از منابع مالی خود را به خدمت رسانی به عشایر اختصاص دهد، اجرا شده است.
وی بیان کرد: طراحی سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر از دو سال قبل آغاز و استانداردهای کیفی آن از پژوهشگاه نیرو در وزارت نیرو اخذ شد و در نهایت مشخصات فنی این دستگاه به ثبت رسید که کار خرید منطقه ای این سامانه های خورشیدی برای چند استان از سوی توانیر به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی واگذار و معین ۱۱ استان دیگر شد.
مجری طرحهای عمرانی و برق رسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طی چندین نشست جزئیات ساخت سامانه های خورشیدی متناسب با سبک زندگی عشایری و چگونگی استفاده از این سامانه ها بررسی شد که در نهایت این سامانه ها آماده توزیع در بین عشایر گردید.
وی افزود : ۹۰ درصد از هزینه تامین سامانه های خورشیدی قابل حمل به میزان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رایگان و بلاعوض بوده و فقط ۱۰ درصد از هزینه کل هر سامانه، سهم آورده خانوار عشایری است.
مهدیزاده اظهار داشت: هر یک از سامانه های خورشیدی قابل حمل ظرفیت تولید ۱۰۰ وات برق با استفاده از نور خورشید را دارد و با برق شهری نیز قابل شارژ است، افزون بر این سامانه براحتی با سایر اثاثیه عشایر از ییلاق به قشلاق و بالعکس قابلیت جابه جایی دارد.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری خراسان رضوی نیز گفت: هفت هزار و ۱۴۵ نفر جمعیت عشایر این استان را تشکیل می دهند که در مناطق ییلاقی و قشلاقی این استان و استانهای دیگر در حال کوچ روی هستند.
محمدحسین جعفری افزود: ۶۰ درصد از مراتع خراسان رضوی قلمرو و محل تردد عشایر خراسان رضوی است که ۹۹۵ هزار راس دام را در اختیار دارند و با وجود جمعیت اندک اشان نقش تاثیرگذاری در حوزه تولید ایفا می کنند.
وی بیان کرد: طرح تحویل سامانه های خورشیدی به عشایر از سال ۱۳۹۶ آغاز و ثبت نام از عشایر در این خصوص انجام شد که تا سال ۹۹ اقدامات مربوط به طراحی و ساخت این سامانه ها و تطبیق آن با استانداردهای مورد نیاز انجام و در نهایت آماده تحویل شد.
وی اظهار داشت: میزان تولید انرژی سامانه های خورشیدی جدید برای عشایر خراسان رضوی به ۱۰۰ وات افزایش یافت و مقرر شد این سامانه ها به عشایر مستقر در مناطق ییلاقی و قشلاقی که دسترسی به شبکه برق ندارند، اختصاص یابد

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

هفت + هفده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image