پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
۹۴دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در گلبهار کشف شد

 

به کزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، ۹۴دستگاه استخراج گر ارز دیجیتال غیر مجاز در حوزه قضایی شهرستان گلبهار کشف وضبط شد.

ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ گلبهار با همکاری مأمورین اداره برق این شهرستان ، موفق به شناسایی مکانی در اطراف شهر گلبهار شدند که در این محل اقدام به راه‌اندازی مرکز استخراج ارز دیجیتال یا بیت کوین کرده بودند.

با توجه به روی آوردن افراد سودجو و فرصت طلب در استفاده از برق ارزان قیمت و یارانه‌ای واحدهای صنعتی و یا کشاورزی برای استخراج ارزهای دیجیتال، به منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از سوءاستفاده از بیت المال، سربازان گمنام امام زمان (عج)و نیروی انتظامی شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان را در دستور کار جدی قرار داده اند.

استخراج هر واحد بیت کوین ،تقریباً ۷۲ هزار کیلو وات معادل مصرف برق ۲۴ واحد مسکونی در طول یکسال می باشد.
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این بااستفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
استخراج ارزهای دیجیتال یا پول مجازی از جمله بیت کوین از یک سال گذشته در کشور رو به گسترش است اما بار مصرف بسیار بالای برق آن می تواند در روزهای اوج مصرف منجر به تخریب شبکه و خاموشی شود.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار به متخلفان و مجرمان این حوزه هشدار داد: دستگاه قضایی با رصد دقیق و جدی اطلاعات با متخلفان و سودجویان و مجرمان این حوزه با قاطعیت برخورد کرده و ضروریست مردم با آگاهی کامل از هر گونه فعالیت غیرمجاز در زمینه ماینینگ و حتی خرید و فروش ارز دیجیتال از مجاری غیرقانونی خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۹ | تاریخ بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

هجده − 4 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image