پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶
بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی از نوع N خراسان رضوی در زبرخان

نخستین نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی از نوع N متعلق به «محمد غریبی» جانباز و فعال حوزه انرژی های تجدیدپذیر، طی مراسمی در روستای «حصار» از توابع زبرخان بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق خراسان رضوی، در این مراسم «سیدمحمد باقر خراشاهی» مدیر برق زبرخان، «علی مشار موحد» پیمانکار و مجری پروژه، «امین یعقوبی» بهره بردار و «عماد شریفیان» کارشناس مروج مصرف این شهرستان حضور داشتند.

مجری پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی از نوع N در این باره گفت: این نیروگاه از بروزترین فناوری مربوط به پنلهای خورشیدی بهره گرفته و برای نخستین بار در خراسان رضوی بهره برداری شده است.

علی مشار موحد افزود: پنلهای مورد استفاده در این نیروگاه دوطرفه هستند و جذب نور غیرمستقیم انعکاسی از پشت پنل موجب افزایش حداقل ۲۰ درصدی جذب انرژی در واحد سطح می شود.

وی اظهار کرد: پنلهای خورشیدی از نوع N در طول دوران بهره برداری افت بازدهی خیلی کمتری نسبت به نوع P این نیروگاه دارند به طوری که در بلندمدت تولید انرژی به نحو مطلوبی ارتقا می یابد.

این کارشناس پیش بینی کرد که میزان تولید انرژی تجمعی سالیانه از اين واحد نیروگاهی به بیش از ۸۸ هزار کیلووات ساعت در سال برسد، همچنین با توجه به تابش آفتاب مناسب در کنار دمای معتدل و وزش باد دائمی در زبرخان، بازدهی و تولید نیروگاه های فتوولتائیک و بادی در این شهرستان افزايش یابد.

شایان ذکر است، تولید انرژی برق توسط نیروگاه خورشیدی از نوع N سالانه در مصرف هشت و ۸۰۰ متر مکعب گاز طبیعی و ۸۸ هزار لیتر آب صرفه جویی و از انتشار ۱۸ تن دی اکسید کربن جلوگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

یک × پنج =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image