پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶
۱۵ درصد صرفه‌جویی هر خانواده خراسانی در پویش با انرژی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در صورت صرفه‌جویی هر خانواده خراسانی به میزان ۱۵ درصد، تابستان امسال را با کمترین مشکل در تأمین برق مشترکین سپری خواهیم کرد .

به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا خدابنده افزود: شبکه برق، یک شبکه بهم پیوسته است لذا صرفه‌جویی هر خانواده اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی دارد.

وی اظهار کرد: صرفه جویی حداقل ۱۵ درصد مصرف برق توسط هر خانواده در استان‌ , علاوه بر امتیازات مادی که در پی دارد ، تسهیل برق‌رسانی به خانواده‌های ایرانی مستقر در مناطق جنوب کشور با دمای بالای ۵۰ درجه و همچنین تأمین برق مراکز حساس از جمله مراکز درمانی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از اردیبهشت ماه امسال پویش ۲۱*۱۵ (با انرژی) در این استان همزمان با سراسر کشور با مشارکت دانش آموزان، بانوان، صنوف تجاری و اقشار مختلف همگام با سراسر کشور با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق بخش های تجاری و خانگی آغاز شده است.

دکتر خدابنده افزود: هدف از اجرای این پویش آن است که مشترکان برق، مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بهینه کنند و مصرف برق بویژه در ایام اوج بار تابستان حداقل ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان از طریق سامانه شاد می‌توانند در پویش همیار انرژی شرکت کرده و به والدین خود در تحقق صرفه جویی کمک کنند. در پایان هر ماه و همچنین پایان فصل گرم سال به دانش آموزانی که موفق به صرفه جویی شده اند به قید قرعه جوایزی از جمله ،تبلت کنسول بازی اینترنت رایگان اهدا خواهد شد. به مدارس برتر و مدیران آنها نیز جوایزی از قبیل کمک هزینه خرید لوازم خانگی هدیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این پویش علاوه بر ۳۰۰ دستگاه خودوری اتوماتیک ایرانی ، هزاران جایزه ارزشمند به مشترکینی که موفق به کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خود شوند تعلق خواهد گرفت . نکته مهم در خصوص جوایز خودرویی این است که هر استان حداقل یک سهمیه خودرو دارد، بنابراین در مرحله اول هم استانی‌ها با هم رقابت می کنند، باقی خودروها سهم استان هایی خواهد بود که مردم آن استان بیشترین مشارکت را در پویش “با انرژی” داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر چقدر مردم یک استان در تشویق هم استانی های خود به مشارکت در پویش “با انرژی” موفق تر باشند سهم بیشتری از جوایز خواهند داشت.
راه های ارتباطی با پویش “با انرژی” گرفتن کد دستوری #۱۵۲۱ه یا نصب اپلیکیشن با انرژی از آدرس www.ba-energy.ir و یا ارتباط با مرکز تماس ۰۹۱۲۹۹۹۷۵است.

دکتر خدابنده ساعات اوج مصرف برق در روز را ساعات ۱۱ تا ۱۶ و در شب را ساعات ۱۹ تا ۲۳ اعلام و بیان کرد: در این ساعات بیشترین مصرف برق توسط مشترکین انجام می‌گیرد بنابراین بهتر است از وسایل پر مصرفی مثل ماشین لباسشویی و اتو در این ساعات استفاده نشود، همچنین استفاده از وسایل برقی پر مصرف به قبل و یا بعد از ساعات اوج مصرف برق منتقل گردد.

وی تنظیم دمای کولرگازی روی ۲۴ درجه ، نصب سایه بان عایق کاری کانال و تعویض پوشال کولر آبی ، استفاده از کولر آبی روی دور کند، خودداری از باز و بسته کردن متعدد درب یخچال و فریزر و گذاشتن مواد خوراکی گرم داخل آن، روشن کردن ماشین لباسشویی و ظرفشویی بعد از تکمیل ظرفیت، اجتناب از استفاده از سایل پر مصرف مثل اتو ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در ساعات اوج مصرف را از راهکارهای تحقق ۱۵ درصد صرفه جویی در برق عنوان کرد .

 

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۶ تیر ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۶ تیر ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

دو + هفت =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image