پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
صرفه جویی یکهزار و ۳۷۶ مگاواتی انرژی در شرکت توزیع برق خراسان رضوی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به عملکرد بکارگیری نقاط تحت اتوماسیون شبکه برق در ۶ ماهه نخست امسال گفت: در این مدت سامانه اسکادای شرکت از ۱۰ هزار و ۶۳۱ فرمان اتوماسیونی موفق برخوردار بود به طوری که این تعداد فرامین منجر به صرفه جویی یکهزار و ۳۷۶ مگاوات ساعت در میزان  انرژی شد.

به گزارش روابط عمومی، احمد اسدی کاهش بیش از ۸۳۰ هزار نفر تردد در سطح استان، صرفه جویی در مصرف بیش از ۱۱۶ هزار لیتر سوخت، صرفه جویی بیش از سه هزار و ۴۵۶ ساعت از عملیات اکیپهای اتفاقات را از دیگر نتایج فرامین اتوماسیونی موفق در ۶ ماهه نخست امسال برشمرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: شیوه نامه بهره برداری از شبکه اتوماسیون توسط این شرکت تهیه شده که این مهم در کمتر شرکت توزیعی در کشور انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای اجرا و پیاده سازی سامانه اسکادا، فعل خواستن صرف شد و مدیریت بهینه پیک بار با ایجاد ابزارهای مناسب را در پی داشت، هم اینک این سامانه بومی سازی و در شرکت اجرا شده است که جزو نقاط قوت و افتخار شرکت به شمار می رود.

مهندس اسدی به تشریح اقدامات و تمهیدات لازم برای فصول پاییز و زمستان امسال پرداخت و گفت: رسیدگی به شبکه و تاسیسات توزیع برق قبل از فصل زمستان با اولویت فیدرهای پرعارضه، کنترل مستمر و با برنامه رفع اشکال نقاط خطرآفرین شبکه و تاسیسات، کنترل اتصالات، چفت و بستها؛ استفاده از ظرفیت اعتبارات طرح بهارستان به منظور اصلاح و افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق روستایی، کسب آمادگی برای کنترل انرژی در زمستان ۱۴۰۱ باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق ان تلاش شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به شاخص مدیریت کار و شاخصهای کلیدی عملکرد در سامانه مدیریت دارایی های فیزیکی بر استقرار نظام ارزیابی و پایش شاخصهای کلیدی عملکرد در سامانه “مداف” در سطح واحدهای بهره برداری شرکت به صورت مکانیزه گفت: در این راستا تاکید شده است که همه فعالیتهای اجرایی براساس صدور دستور کار در سامانه مداف و درج کد دارایی انجام گیرد.

وی ضرورت آمادگی برای کنترل پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ را از هم اکنون مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا بررسی مشکلات شبکه فشار متوسط خصوصا افت ولتاژها در پیک بار تابستان امسال و برنامه ریزی به منظور رفع آنها، اجرای طرحهای سرمایه ای گذر از پیک بار به منظور تعدیل بار فیدرهای فشار متوسط و کاهش بار پستهای فوق توزیع پربار، کنترل بار ترانسهای توزیع عمومی و فیدرهای فشار ضعیف به منظور جلوگیری از ایجاد خاموشی ناخواسته، پیگیری رفع نواقص احتمالی نقاط اتوماسیون شبکه در راستای فرمانپذیری نقاط در کنترل پیک بار، تلاش در جهت فرمان پذیری نقطه ای مصارف و نصب کلیدهای گازی فرمان پذیر شده ارسالی به شهرستانها ضروری است.

مهندس اسدی در ادامه به تشریح بخشی از فعالیتهای دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی پرداخت و افزود: قرائت کنتور سامانه های خورشیدی، اختصاص سوخت حمایتی، اجرای طرح کرامت خورشید، ایجاد ساختگاه های زیر ۱۰ مگاوات از جمله مهمترین اقدامات دفتر بازار برق است که در این راستا تاکنون برای ۶ هزار و ۵۰۰ تقاضا در ۲۹ شهرستان استان در قالب طرحهای ضربتی آغاز شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین ضمن تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در کار، تسریع در خصوص نصب خازن های ۲۰ کیلوولت، آمادگی همکاران مدیریت برق شهرستانها جهت ممیزی HSE و ارزیابی و نظارت عالیه وزارت نیرو در حوزه HSE را خواستار شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۸ آبان ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

دو × چهار =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image