پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۷/۲۴
استفاده از بیوگاز برای تولید برق در تربت حیدریه

مالک یکی از بزرگترین مجتمع های کشت و صنعت و دامداری در استان خراسان رضوی به دنبال احداث نیروگاه تولید پراکنده برق با استفاده از بیوگاز است.

به گزارش روابط عمومی، این موضوع در بازدیدی که “علیرضا خدابنده” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت خزاعی در روستای احمدآباد از توابع شهرستان تربت حیدریه داشت، مطرح شد.

مهندس خزاعی، مالک این مجموعه در این بازدیدتوضیحاتی در خصوص طرح های مطالعاتی انجام شده برای تولید برق از بیوگاز در این روستا ارایه کرد که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این زمینه قول مساعدت داد.

شایان ذکر است، بیوگاز در زمره انرژی تجدیدپذیر به عنوان محصول نهایی تخمیر بی هوازی برخی از منابع از جمله فضولات دامی، می تواند برای تولید پراکنده­ی برق به کار گرفته شود. براین اساس گاوداری های صنعتی با داشتن تعداد قابل توجهی گاو و گوساله، پتانسیل بالایی برای تولید بیوگاز و سپس برق خواهند داشت.

شایان ذکر است احمدآباد خزاعی، روستایی است که در بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه واقع شده و به واسطه تاریخ غنی، جاذبه‌های طبیعی و کشاورزی پررونقش، همواره مورد توجه بوده است.

قدمت کشاورزی، جاذبه‌های طبیعی، قنوات تاریخی، کشاورزی پررونق، کشت گلخانه‌ای، مجتمع کشت و صنعت خزاعی، صنایع تبدیلی، حمایت از تولیدات محلی و… نشان از ظرفیت بالای توسعه این روستا می باشد که با توجه به ریشه‌های تاریخی خاندان خزاعی، مالکیت زمین و نفوذ اجتماعی این خانواده در منطقه، تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف روستا، از جمله تقسیم آب قنوات، حل اختلافات و …، اغلب با مشورت و دخالت بزرگان این خانواده صورت می‌گیرید.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ بروز رسانی: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

15 − دوازده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image