پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶
اعلام آمادگی دانشگاه آزاد گناباد برای حضور در نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران

رئیس دانشگاه آزاد واحد گناباد در دیدار با مدیر دفتر تحقیقات و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نسبت به حضور در نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران و همکاری های دیگر در حوزه برق اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مدیر دفتر تحقیقات این شرکت در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد واحد گناباد در تشریح این جشنواره گفت: وزارت نیرو فراخوان دعوت از واحدهای فناور، شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاهی و سایر مراکز فناوری سراسر کشور را به منظور ارایه محصولات و خدمات فناورانه در “نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران” منتشر کرده است.

تقی وحیدی اظهار کرد: این جشنواره به ابتکار وزارت نیرو و برای نخستین بار در کشور به منظور کوتاه کردن مسیر ارتباط صنعت، دانشگاه و فناوران و همرسانی این المانهای موثر و جامعه علمی کشور برای رفع مشکلات و چالشهای صنعت برق با مشارکت شرکتهای مادر تخصصی و تابعه حوزه برق، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای حمایت از تحقق شعار سال “مهار تورم و رشد تولید” و پیرو مفاد آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و فناور و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق برگزار می شود.

وی با اشاره به قابلیتهای علمی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت در سال گذشته نهاد برتر استانی در پروژه های چالش محور یا مساله محور بوده و همواره از شرکتهای دانش بنیان حمایت کرده و در جهت جلب همکاری آنها در پروژه های مختلف تحقیقاتی برآمده و قراردادهایی با شرکتهای دانش بنیان و فناور و دانشگاه ها منعقد کرده است.

دکتر وحیدی اضافه کرد: جشنواره و فن بازار تخصصی وزارت نیرو در صنعت برق فرصت مغتنمی است که هم نیازهای فناورانه وزارت نیرو مطرح شود و هم شرکتهای دانش بنیان توانمند در این حوزه و زمینه های همکاری مشترک فعالان صنعت برق با دانشگاه ها در بخش پروژه های تحقیقاتی شناسایی شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره همرسانی چالشهای پیش روی صنعت برق کشور با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و فناورانه نزد اساتید دانشگاهی، دانشجویان، فناوران و شرکتهای دانش بنیان است و همزمان شکل گیری فعالیتهای دانش بنیان جدید، پشتیبانی و رفع موانع تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه برق و انرژی را مدنظر دارد.

سید مجید آزیز اظهار کرد: همکاری دانشگاه با این رویداد نیز می تواند در سه محور شامل معرفی ایده ها در قالب ارسال فرم به جشنواره، انعقاد تفاهم نامه با وزارت نیرو و برگزاری تورهای علمی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد گناباد نیز در این دیدار گفت: یکی از صنایع مادر و ویژه در توسعه کشور و رفاه مردم، برق است که پیرامون این مهم موضوعاتی از جمله فرهنگ سازی در مصرف برق، رفع چالشهای مرتبط با تراز تولید و مصرف مطرح بوده که تاکنون به خوبی مدیریت شده است.

امیری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در سال ۱۳۶۴ راه اندازی شده و ۳۸ سال فعالیت داشته است، تاکنون ۱۴ هزار فارغ التحصیل داشته که از این تعداد پنج هزار نفر مهندس برق بوده اند و در بخشهای مختلف صنعت برق مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به همکاری خوب بین دانشگاه آزاد واحد گناباد با اداره برق شهرستان و سایر دانشگاه های استان گفت: این دانشگاه دارای مرکز رشد و مرکز تحقیقات کاربردی برق و فناوریهای هوشمند است و تجهیزات و دستگاه های بروزی برای انجام تحقیقات مختلف و آموزش به دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد گناباد اضافه کرد: تجهیزات مرکز رشد و مرکز تحقیقات این دانشگاه صرفا جنبه آزمایشگاهی نداشته و کاملا کاربردی است، امکان انجام تست عایق، ادوات مورد نیاز قطعی برق، مباحث مربوط آموزش در خط گرم و خط انتقال برق که می تواند مورد استفاده صنعت برق باشد کاملا در این دانشگاه مهیا است.

آصف زارع، رئیس مرکز تحقیقات کاربردی برق و فناوری های هوشمند دانشگاه آزاد واحد گناباد نیز در این دیدار به ظرفیتهای این مرکز بویژه تجهیزات و دستگاه های بروز آن اشاره و بیان کرد: بزودی فصل نامه تحقیقات دانشگاه آزاد گناباد نیز منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

16 + شانزده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image