پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۳/۲
بیست و نهمین همایش ایمنی در ۶ منطقه از توزیع برق خراسان رضوی برگزار شد

بیست و نهمین همایش علمی و تخصصی HSE با محورهای تحلیل حوادث، ایمنی در تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، ایمنی در گذر از پیک بار و کنترل پذیری به همراه تجلیل از برترین های ایمنی در ۶ منطقه از استان خراسان رضوی به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مناطق ۶ گانه شامل تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، قوچان، کاشمر و نیشابور بودند که میزبان این همایش با شعار “تامل پس از تفکر ایمن” با حضور مدیران این شرکت شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در همایش ایمنی سبزوار که با حضور مدیران برق و مسئولان ایمنی و کارکنان عملیاتی مدیریتهای شهرستانهای جوین، جغتای، ششتمد، خوشاب و داورزن به میزبانی مدیریت برق سبزوار برگزار شد، به مناسبت های چند روز اخیر شامل روز کار و کارگر، روز صنعت برق و روز معلم اشاره کرد و گفت: روز صنعت برق نماد روشنایی، روز کار و کارگر نماد تلاش و روز معلم نماد روشنگری است که این نشانه ها ارتباط مستقیمی با ایمنی دارد.

دکتر علیرضا خدابنده اظهار کرد: شهید آیت الله مطهری مواردی را در ویژگیهای یک معلم مورد اشاره قرار می دهد که به موضوع کاری و ایمنی مربوط می شود، از دیدگاه این شهید عالیقدر معلم باید عطوفت و مهربانی، مدیریت کار و راهبری داشته باشد و به تعهدات و سخنانی که می گوید عمل کند.

وی بیان کرد: عطوف و مهربانی باید سلسله مراتب وار از نقش بالا تا نقش پایین در یک سازمان ایجاد شود، فردی که قرار است تیمی را سازماندهی کند باید افراد زیرمجموعه خود را مانند فرزندانشان بداند و نسبت به آنان احساس مسئولیت داشته باشد، افزون بر این باید علاوه بر داشتن تعهد نسبت به مسئولیتهایش، به سخنان و گفته های خود عمل کند، دغدغه مندی چنین فردی شرایط کاری بهتر و ایمن تر را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: موضوع مدیریت در مباحث مربوط به ایمنی شامل سه نکته یادآوری، تذکر و مسئولیت پذیری و ایجاد شرایط کار بی دغدغه می شود، ایمنی نیز دو بخش فیزیکی و روحی و ذهنی را دربرمی گیرد، ایمنی ظاهری و مادی به تامین معیشت کارکنان و لوازم کار و تجهیزات و خودروی مناسب مربوط می شود اما بستر ایمنی روحی و روانی توسط مدیران و سرپرستان فراهم می شود.

دکتر خدابنده به شعار امسال مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” اشاره و بیان کرد: وظیفه داریم شرایط را برای بخش تولید به نحوی فراهم کنیم تا برق همیشگی و مداوم در اختیارشان باشد، با توجه به ناترازی آب و برق که در کشور وجود دارد باید به نحوی عمل کرد که هم این ناترازی مدیریت شود و هم مشارکت مردم را جلب کرد، لذا نیاز به سعه صدر و قدرت تحمل بالا داریم که یک آماده سازی ذهنی قبل از مواجهه با مسائل را می طلبد.

وی اظهار کرد: در شرایط ناترازی برق در تابستان یکی از نقاط تهدیدآمیز محیط ناامنی است که به لحاظ ناترازی ایجاد می شود، در این راستا چند پروژه بزرگ در خراسان رضوی در حال اجراست که دائمی نیستند و حداکثر تا چند سال آینده به اتمام می رسند، نخستین پروژه کنترل پذیری مشترکین است که اجرای آن تا پایان خرداد ماه امسال به طول خواهد انجامید لذا مدیران برای اجرایش نیاز به رویکرد ایمنی بیشتری دارند.

دکتر خدابنده پروژه بعدی را “تبدیل سیم به کابل” ذکر و بیان کرد: موضوعات حادثه خیز این پروژه به شکل کاملی برای همه تشریح و آموزشها داده شده است اما در این بخش نقش سرپرستان و روسای واحدهای بهره برداری و مهندسی و مسئولان ایمنی بسیار اهمیت دارد تا بتوانند با پایش و کنترل دقیق از بروز حوادث پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه هر شرایطی می تواند ناایمنی ایجاد کند، گفت: علت انتخاب “تامل ایمن پس از تفکر ایمن” به عنوان شعار بیست و نهمین همایش ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی آن است با کمی تامل و دقت و تفکر قبل از انجام هر کاری می توان از بروز حادثه و مشکل جلوگیری کرد، در همین راستا وسایل نقلیه کانون آسیب و خطر هستند که بعضا نسبت به آن کم توجهی می شود در حالی که باید هر روز شرایط خودروها برای استفاده بررسی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: دو بخش پرخطر در شبکه برق ترانس ها و تابلوهای برق هستند که هر دو در طرح کنترل پذیری مشترکین وجود دارد، با تامل و مکث سه ثانیه ای قبل از انجام کار می توان از بروز حادثه در حین کار جلوگیری کرد.

دکتر خدابنده به اهمیت و حفظ نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: ما به دنبال کار تیمی در شرکت و تقویت روحیه در نیروهای انسانی شرکت هستیم، نیروهای توانمند و متخصصی در این شرکت وجود دارند که باید قدردان این سرمایه باشیم.

در ادامه این همایش “حمید شهرآیینی” مدیر دفتر نظارت بر کنترل برنامه و پروژه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در ارتباط با خطرات در عملیات پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و “ناصر نایب” مجری طرح مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت درباره خطرات طرح کنترل پذیری توضیحات و راهکارهای لازم را ارایه دادند.

در پایان از برترین های ایمنی در حوزه عملیاتی و مدیریتی شامل سیمبان برتر، حریمبان برتر و مدیر برق برتر شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، ششتمد و داورزن قدردانی شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

12 − دو =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image