پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
بیشترین حجم مصرف برق در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیشترین میزان مصرف برق در استان را مربوط به بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به ضرورت اجرای برنامه های مدیریت اوج بار در تابستان امسال، توجه به مشترکین کشاورزی و کنترل پذیری این بخش ضروری است.

به گزارش روابط عمومی، حسینعلی دیندار در بیست و هشتمین همایش استانی HSE در نیشابور اظهار داشت: این شرکت طولانی ترین شبکه توزیع کشور را با ۲۹ هزار و ۳۴۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۵ هزار و ۳۲۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک دارد.

وی بیان کرد: تعداد ایستگاه های فوق توزیع شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز شامل ۶۵ پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت، پست ۶۲.۲۰ کیلوولت، پست ۴۰۰.۲۳، ۶۴۹ فیدر عمومی و ۱۸ فیدر اختصاصی می شود.

دیندار با اشاره به ناترازی تولید و مصرف در کشور و اهمیت مدیریت اوج بار در تابستان امسال گفت: وزارت نیرو برای مدیریت بار ۱۴۰ برنامه را در حوزه های تولید، توزیع و انتقال برق به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده که یکی از مهمترین برنامه ها در این راستا مدیریت مصرف است.

وی بیان کرد: از مجموع مشترکین خراسان رضوی ۲۶ درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی، ۴۴ درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۱۹ درصد مربوط به بخش صنعتی، پنج درصد مربوط به بخش تجاری، چهار درصد مربوط به بخش عمومی و ۲ درصد مربوط به بخش روشنایی معابر است که با توجه به حجم بالای مصرف بخش کشاورزی مدیریت این بخش ضرورت بیشتری دارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان اوج بار شب سال ۱۴۰۱ این شرکت مربوط به اول مرداد ماه به میزان هزار و ۵۶۲ مگاوات و میزان اوج بار روز پارسال مربوط به ۲ مرداد ماه به میزان هزار و ۶۲۳ مگاوات است.

دیندار سقف اوج بار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بدون اجرای برنامه ها را هزار و ۶۲۳ مگاوات برشمرد و اظهار داشت: وزارت نیرو ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات سهمیه را برای مدیریت بار امسال شرکتهای توزیع برق کشور تعیین کرده که سهم شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز مشخص شده است.

وی مهمترین موضوع در مدیریت اوج بار امسال را کنترل پذیری ذکر و بیان کرد: در این راستا تاکنون ۹ هزار کنتور سه فاز و ۲ هزار و ۱۰۰ کنتور دیماندی در خراسان رضوی کنترل پذیر شده است که می توان در این بخش ۷۰ مگاوات مدیریت اوج بار در سال جاری داشت.

وی به برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای گذر ایمن و موثر از اوج بار تابستان امسال اشاره کرد و گفت: هماهنگی اجرای برنامه ها با مجریان ستادی، برگزاری منظم و به موقع کمیته های فرعی مدیریت مصرف و کاهش پیک، تسلط مجریان شهرستان به برنامه های پاسخگویی بار و اشراف کامل نسبت به تغییرات انجام گرفته نسبت به سالهای گذشته به منظور راهنمایی مناسب مشترکین، رصد همکاری مشترکین از طریق سامانه های موجود نظیر پایش و ارایه بازخورد به موقع به مشترک همکار به منظور رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث، اجرای کامل برنامه های کنترل پذیری مشترکین مورد انتظار از مهمترین برنامه ها است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، موارد مربوط به رعایت اصول ایمنی در زمان عملیات کنترل بار مشترکین و مقررات ایمنی در ارتباط با نقاط تحت اتوماسیون شبکه را تشریح و بیان کرد: رعایت چهار عمل اصلی خاموشی را همواره سرلوحه کار خود قرار داده و آن را یک اصل جدایی ناپذیر از کار خود قلمداد کنند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

18 − هفت =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image