پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
عملکرد موفقیت آمیز شرکت توزیع برق خراسان رضوی در کنترل بار شبکه

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه اسکادا در این شرکت تبدیل به یک ابزار قدرتمند در مدیریت و راهبری شبکه و کنترل بار شده است به طوری که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار و ۱۴۳ فرمان موفق از طریق سامانه مذکور انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، احمد اسدی از مدیریت های برق خراسان رضوی درخواست کرد که برنامه ریزی لازم را برای بهره برداری موثرتر از این سامانه در کنترل پیک بار تابستان ۱۴۰۲ داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: پارسال بیشترین میزان مصرف برق استان در تابستان به هزار و ۵۲۷ مگاوات در پیک مصرف شب رسید که پیش بینی می شود امسال این میزان با رشد حدود چهار درصدی به عدد هزار و ۷۰۰ مگاوات در پیک مصرف شب برسد.

اسدی بیشترین میزان مصرف برق روزانه خراسان رضوی در تابستان سال گذشته را هزار و ۳۸۴ مگاوات ذکر و بیان کرد: سهمیه استان در سال ۱۴۰۱ برای طرحهای مدیریت مصرف و کنترل بار ۲۳۹ مگاوات بود که محقق شد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به موضوع کنترل پذیری مصارف گفت: امسال سهمیه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در حوزه برنامه های مولدهای خودتامین چهار برابر شده که ضروری است مدیران برق شهرستانها نسبت به شناسایی مولدین برق ادارات ،صنایع و نیروهای مسلح هر شهرستان اقدام کنند، تفاهم نامه های لازم را با مشترکین مربوطه منعقد و موضوع نصب کنتورهای هوشمند و رویت پذیری میزان تولید برق آنها را با جدیت بیشتری پیگیری نمایند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: براساس اعلام شرکت توانیر ، اختصاص سوخت حمایتی به مشترکینی انجام می گیرد که دارای قرارداد همکاری با شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بوده یا در زمره مشترکین حساس به قطع برق قرار داشته باشند.

وی اظهار داشت: تعدیل روشنایی معابر در تابستان ۱۴۰۲ نیز می بایست مطابق با تکلیف شرکت توانیر و سهمیه مشخص شده انجام شود، در این بخش در کنار اثربخشی کاهش مصرف انرژی برق ، تاثیر گذاری اجتماعی بر جامعه بیشتر مورد توجه بوده است و نشان می دهد که محدودیتهای مصرف برق فقط شامل بخشهای کشاورزی و صنعتی نمی شود.

اسدی تاکید کرد: همکاران اجرایی باید توجه داشته باشند که پایه های روشنایی معابر که در طرح تعدیل روشنایی قرار می گیرند، به عنوان ضایعات در نظر گرفته نشده و به صورت مناسبی مشخص و علامت گذاری شوند.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بار فیدرهای فشارمتوسط و ترانسفورماتورهای توزیع و شبکه های فشارضعیف قبل از شروع پیک بار تابستان افزود: نیاز است در خصوص پستهای پربار در حوزه فوق توزیع در شهرستانهایی مانند سبزوار، نیشابور، تایباد و گلبهار بررسی های لازم انجام و حتی الامکان با جابجایی بار با پستهای فوق توزیع مجاور نسبت به کاهش بار این پستها اقدام شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بر ایجاد هماهنگی بیشتر مدیریت برق شهرستانها با مرکز دیسپاچینگ شرکت تاکید و بیان کرد: ضروری است که برنامه ها به صورت دقیق اجرا شود و مدیران در ارایه درخواستها شفافیت لازم را به خرج دهند.

مهندس اسدی رعایت کامل و دقیق مسائل ایمنی، کنترل پذیری نقطه ای مصرف خصوصا در مناطق فاقد نقطه اتوماسیونی، مجزا کردن مراکز حساس نسبت به قطع برق در زمان مدیریت بار از بخشهای کشاورزی و صنعتی، توجه بیشتر به هدایت هوشمندانه مشترکین و انتقال تماس های آنان به سامانه ۱۲۱ به منظور ثبت و ضبط آنان را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کنترل بار راکتیو و آزاد سازی ظرفیت شبکه، بهبود ضریب توان و ولتاژ شبکه و همچنین کاهش تلفات نسبت به کنترل وضعیت ۱۸۷ مگاوار خازن موجود در شبکه توسط مرکز پشتیبانی فنی اقدام و همچنین با دستور و مساعدت مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نسبت به خرید و نصب بیش از ۴۷ مگاوار خازن جدید در شبکه توزیع برق شرکت اقدام گردید.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه مداف (مدیریت دارایی های فیزیکی) به بلوغ خوبی در سطح شرکت رسیده و تاکنون بیش یک میلیون و ۲۴۱ هزار دارایی در این سامانه ثبت و تعداد کاربران فعال آن به هزار و ۳۲۵ کاربر رسیده است.

اسدی ارتقای کیفیت اجرای دستورکارهای مطابق با فرایند مدیریت کار را مورد تاکید قرار داد و برنامه ریزی جهت مشارکت واحدهای بهره برداری و تحقق حدانتظار تعریف شده در طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را خواستار شد.

وی در خصوص نصب سامانه های خورشیدی در خراسان رضوی نیز گفت: سهمیه این استان نصب ۲ هزار و ۵۰۰ سامانه خورشیدی است که تاکنون قرارداد مربوط به ۷۰۸ سامانه منعقد شده است که انتظار می رود شهرستانها تلاش بیشتری در تحقق سهمیه خود در این بخش داشته باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه مدیریت بحران انتظار می رود با نصب کنتور هوشمند روی مولدهای برق شرکت میزان تولید آنها رویت پذیر و مشخص باشد، همچنین نگهداری و آماده به کاری آنها نیز مورد تاکید است، ضمن اینکه پیگیری تجهیز مشترکین حساس به مولد برق اضطراری نیز مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

چهار × 5 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image