پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶
ماژول محاسبات الکتریکی فیدرهای فشار ضعیف برپایه دیگسایلنت در خراسان رضوی تولید شد

مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در راستای تولید سامانه جامع محاسبات شبکه پس از بهره برداری از ماژول محاسبات ظرفیت ترانسفورماتور، ماژول محاسبات الکتریکی فیدرهای فشار ضعیف بر پایه دیگسایلنت نیز در این شرکت تولید و آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش روابط عمومی، هادی انبیایی افزود: هر دو ماژول مزبور در قالب یک سامانه قرار گرفته و تجمیع شده‌اند، لذا نیاز به استفاده از سامانه قبلی نیست و همکاران می‌توانند آن را کنار بگذارند، از سوی دیگر مطابق با الزام شرکت توانیر، انجام محاسبات الکتریکی فیدرهای فشار ضعیف ضروری است و باید صفحه گزارش، نتیجه پیوست پروژه‌ها شده و در بایگانی دیجیتال پروژه‌ها و سامانه‌های سنم و ERP ثبت شود.

وی تایید پروژه ها در ERP توسط دفتر فنی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان رضوی را منوط به وجود پیوست گزارش مزبور دانست و گفت: لازم است هر انشعاب سه فاز معادل سه انشعاب تکفاز در سامانه وارد شود و بار روشنایی معابر به علت استقرار روی فاز جداگانه، جزو بارهای فیدر منظور نشود.

انبیایی اظهار کرد: منظور از طول مسیر اصلی فیدر، فاصله دورترین متقاضی به پست است، لذا همکاران دقت کنند که در این بخش اشتباها مجموع طول کل فیدر با شاخه‌های فرعی آن وارد نشود، محاسبات هر فیدر به صورت مجزا انجام می‌شود لذا اگر ترانس جدید دو فیدر دارد، لازم است برای هر فیدر محاسبات به صورت مجزا انجام و دو صفحه نتیجه پیوست شود و فیدرها با یکدیگر ارتباطی نخواهند داشت.

مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: همه حالات گزینه‌های مختلف بر پایه دیگسایلنت تحلیل شده است لذا بهترین گزینه از نظر فنی و اقتصادی که شرایط لازم را داشته باشد، انتخاب و ارائه می‌شود.

وی در تشریح شرایط مزبور تاکید کرد: لازم است در کابلهای ۵۰ و ۷۰ جریان عبوری کمتر از ۷۰ درصد جریان مجاز کابل و در کابل ۳۵ کمتر از ۵۰ درصد باشد، برای شرایط بحرانی و نیز رینگ و مانور شبکه باید در کابلهای ۵۰ و ۷۰ افت ولتاژ کمتر از سه درصد و در کابل ۳۵ کمتر از ۱.۵۵ درصد بوده و اتصال کوتاه رعایت شده باشد، تلفات شبکه در حد مجاز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نرم افزار قابلیت محاسبات فیدرهای نامتوازن را دارد لذا در صورتی که توزیع بار در طول مسیر یکنواخت نیست، می بایست از گزینه‌های تراکم بار در ابتدای فیدر یا تراکم بار در انتهای فیدر استفاده شود.

انبیایی اضافه کرد: ضرورت دارد که کابلهای پیشنهادی صرفا کابلهای ۳۵ و ۵۰ و ۷۰ باشند، در صورتی که کابل ۷۰ جوابگو نباشد، سامانه به صورت خودکار گزینه‌های احداث مدار دوم در یک سوم یا دو سوم ابتدای فیدر را محاسبه و ارائه می‌کند، در این حالت لازم است همه بارهای ابتدای فیدر به مدار دوم منتقل شده و مدار اول تا جایی که مدار دوم وجود دارد، به طور کامل خالی از بار شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که بار یا فاصله خیلی زیاد باشد و شاخص‌ها در هیچ حالتی در حد مجاز قرار نگیرند، سامانه پیغام می دهد که “با استفاده از نصب ترانس جدید یا هر راهکار دیگری بار و شعاع تغذیه را کاهش دهید”.

مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی؛ قابلیت ارزیابی وضعیت شبکه های موجود و قابلیت پیش بینی شرایط شبکه در حالت رینگ و مانور را از دیگر شرایط لازم بر پایه دیگسایلنت برشمرد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

15 − 13 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image