پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
مشترکان خراسان رضوی ۴۸ میلیارد ریال بابت صرفه جویی در برق پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۱۹۶ هزار مشترک خانگی زیر پوشش این شرکت معادل ۲۰ درصد از کل مشترکان از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف تاکنون مشمول ۴۸ میلیارد ریال پاداش در قبوض برقشان شده اند.

به گزارش روابط عمومی، مهندس محسن ذبیحی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد با اشاره به طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی در مصرف برق ویژه مشترکین خانگی در استان افزود: صرفه جویی در مصرف برق این تعداد مشترک در کل به میزان ۴.۷ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۰۵ مشترک خانگی برق خراسان رضوی گفت: طرح مدیریت مصرف و اختصاص پاداش تا ۲۰ برابری به ازای صرفه جویی در مصرف برق در حوزه خانگی از ۱۵ خرداد ماه در استان اجرا شده که از کل قبوض صادره تاکنون ، تعداد۱۹۶ هزار مشترک مشمول پاداش شده اند.

مهندس ذبیحی ضمن تشکر از مشترکین خانگی گفت: خوشبختانه در این مدت تعداد ۵۰ هزار مشترک که سال گذشته جزو مشترکین پرمصرف بوده و بیش از دو و نیم برابر الگو مصرف برق داشته اند ، ۱۲ درصد کاهش مصرف برق داشته و مشمول پاداش شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همه ساله با فرارسیدن فصل گرما و به مدار آمدن وسایل سرمایشی که منجر به افزایش مصرف برق می شود ، برنامه های مدیریت مصرف در سطح کشور اجرا شده که طرح اختصاص پاداش تا ۲۰ برابری به ازای صرفه جویی در هر کیلووات ساعت در حوزه خانگی از ۱۵ خرداد ماه تا پایان شهریور در خراسان رضوی نیز اجرا می شود.

وی با بیان این نکته که الگوی مصرف در ماه های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه ها ۲۰۰ کیلووات ساعت می باشد خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۸۳ درصد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ( که همه شهرستان های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز را زیر پوشش دارد ) ،کمتر از الگو مصرف برق دارند و تنها حدود ۱۷ درصد مصرف بیشتر از الگو دارند.

 


قطع برق روزانه ۳۰ دستگاه اجرایی پرمصرف


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: امسال در حوزه مشترکین اداری، مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا بود که مشترکین اداری استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

مهندس ذبیحی اظهار داشت: در این راستا روزانه هزار و ۸۵ سازمان و دستگاه اجرایی شامل ادارات ، بانک ها ، شهرداری و … در سطح استان از طریق کنتورهای رویت پذیر و از راه دور پایش می شوند که به طور متوسط ۳۰ دستگاه اجرایی به دلیل عدم رعایت چارچوب تعیین شده، با قطع برق خودکار مواجه می شوند .

وی بیان کرد: امسال اوج بار خراسان رضوی تاکنون در ۷ مردادماه با هزار و ۴۹۱ مگاوات مصرف برق به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته حدود هشت درصد افزایش رخ داده و با توجه به شدت و تداوم گرما ، احتمال عبور از این عدد وجود دارد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی توصیه کرد که با توجه به تداوم گرما و ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، هم استانی ها همکاری خود را با صنعت برق در حوزه مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف ادامه دهند.

مهندس ذبیحی استفاده هوشمندانه تر از لوازم برقی بویژه استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیرپیک ( ۲۲ الی ۱۰ صبح ) ، تنظیم درجه کولر گازی روی ۲۴ درجه و کولرهای آبی روی دورکند، ایجاد سایبان برای کولرهای آبی و قرار ندادن آنها در معرض نور مستقیم آفتاب ، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز ، خریداری لوازم برقی دارای برچسب انرژی گرید بالارا به مشترکین توصیه کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با قدردانی از مشترکین حوزه های صنعت و کشاورزی، تداوم همکاری آنان را در گذراندن روزهای گرم و پایداری جریان برق را خواستار شد.شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۷۷۳ مشترک دارد که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۰۵ مورد مشترک خانگی هستند.



اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۸ مرداد ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

2 × یک =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image