پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
نشست شورای انسجام بخشی در خراسان رضوی با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد

نشست شورای انسجام بخشی مدیران عامل شرکتهای آب و برق تابعه وزارت نیرو در استان خراسان رضوی با حضور دکتر احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو و مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این نشست گفت: فرسودگی شبکه های توزیع برق به نقطه نگران کننده ای رسیده است، اگر از هم اکنون به وضعیت شبکه رسیدگی و سرمایه گذاری لازم انجام نشود، در صورت رفع مشکل تولید برق با مشکلاتی از حیث توزیع آن در شبکه مواجه خواهیم شد.

محسن ذبیحی اضافه کرد: بهتر است در برنامه هفتم توسعه یا اعتبارات ملی و استانی، ردیف اعتباری برای رفع فرسودگی شبکه های توزیع برق در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع برق خراسان رضوی سهمی در اعتبارات متوازن منطقه ای ندارد زیرا طبق پیگیریهای انجام گرفته ضریب برخورداری شبکه برق از این اعتبارات بیش از ۹۰ درصد شده است، در صورتی که از این اعتبارات مبلغی به خراسان رضوی اختصاص یابد می تواند یاریگر شرکت در رفع فرسودگی شبکه توزیع باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با همکاری شرکتهای برق و آب استان خراسان رضوی و مشهد تاکنون مشکل حادی در حوزه های آب و برق مشهد بوجود نیامده است.

علیرضا طاهری، مساعدت وزارت نیرو را در آبرسانی به مشهد از طریق کوه های هزار مسجد خواستار شد و گفت: سدهای طرق، کارده و ارداک تا پایان شهریور ماه می توانند آب مورد نیاز مشهد را تامین کنند، هرچند پیش بینی ها حاکی از دوره ترسالی در پاییز پیش رو است اما با در نظر گرفتن سناریوهای بدبینانه در صورتی که تامین اعتبار لازم انجام گیرد می توان از آبهای زیرزمینی به جای آبهای سطحی بهره گرفت، اگر هم اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان تسریع شود و هر چه سریعتر آب به این منطقه برسد، خواهیم توانست دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

عبدالوحید مهدوی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی که در سطح توانیر و وزارت نیرو پیرامون تامین برق فصل تابستان انجام گرفت، با توسعه نصب کنتورهای هوشمند و کنترل پذیر تا این لحظه تابستان بدون خاموشی در مشهد پشت سر گذاشته شده است.

حسین اسماعیلیان اظهار داشت: تخصیص اعتبارات وزارت نیرو برای چهار استان به طور کامل انجام نگرفته است، برای شرکت آب و فاضلاب مشهد ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات ثبت شده و سه هزار میلیارد تومان پروژه نیز در دست اجرا دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات برق دار کردن چاه های کشاورزی هر چه سریعتر عملیاتی شود. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه برخی از کشورهای اطراف ایران بارها دچار بلک اوت شبکه شده اند، بعد از گذشت ۳۰ سال شبکه برق ایران با وجود همه مشکلات دچار بلک اوت نشده است.

حسین محمودی با اشاره به گرمای شدید هوا در تابستان امسال افزود: در این شرایط مشکل زیادی در حوزه استانهای خراسان بوجود نیامد و حتی به برخی از صنایع بزرگ بیشتر از سال گذشته برق تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای خراسان با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ ملی بیشترین پروژه های برق رسانی مربوط به شهرک صنعتی را اجرا کرده است، گفت: هم اکنون برق رسانی به ۱۳ شهرک صنعتی در استانهای خراسان در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو نیز در این نشست ضمن استماع مشکلات آب و برق در خراسان رضوی راهکارهای عملیاتی و فنی را برای موضوعات مختلف را اعلام و بیان کرد: برخی از این مشکلات می بایست در حوزه تنقیح قوانین و مقررات با وضع قوانین جدید در حوزه ارتباط با مجلس یا به روز رسانی ابلاغ‌های درون سازمان حل و فصل شود.

در پایان این نشست پس از استماع ارائه گزارش از سوی مهندس مهدی مرزبانی، مسئول انسجام بخشی شورای فرهنگی وزارت نیرو در استان خراسان رضوی و با توجه به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه این استان در ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱ از تمامی مسئولان فرهنگی در خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

نوزده − سیزده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image