پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
۲۳۱ پروژه برق رسانی در خراسان رضوی در دست اجرا است

مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه جاری ۲۳۱ پروژه برق رسانی به مسکن و بهسازی شبکه های برق روستایی در خراسان رضوی اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی، هادی مهدی زاده افزود: تاکنون از این تعداد ۵۱ پروژه در قالب برقرسانی به ۸۰۰ مشترک جدید روستایی و ۳۳۶ روستا در قالب طرح بهارستان (اصلاح و بهسازی شبکه روستایی) تامین اعتبار و اجرا شده است.

وی در تشریح وضعیت تامین اعتبارات طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پنج حوزه اعتباری برای طرحهای عمرانی شرکت وجود دارد که شامل تامین برق پاسگاه های مرزی، تامین برق شهرکهای صنعتی، برق روستایی، اعتبارات تملک دارایی و طرح نهضت ملی مسکن می شود که مسئولیت پیگیری و جذب اعتبارات مربوطه با کارکنان این دفتر است.

وی بیان کرد: امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه برق روستایی استان اختصاص یافته است که بنا بر موافقت نامه ای که بین این شرکت و واحد برق روستایی شرکت توانیر منعقد شد، یک سوم از این منابع در قالب اعتبارات داخلی و دو سوم دیگر در قالب منابع ماده۷۵ یا عمرانی ابلاغ شده است.

مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح ها علاوه بر برق رسانی به ۸۰۰ خانوار عشایری و ۱۴ روستای فاقد برق، رفع افت ولتاژ، جابجایی پایه های سد معبر، مقاوم سازی شبکه های داخل و خارج روستاها، رفع حریم و اصلاح روشنایی معابر روستایی انجام و در کل انقلابی در زیرساخت برق روستایی انجام خواهد شد.

مهدیزاده اظهار کرد: از ابتدای سال برقرسانی به ۸۰۰ مشترک جدید برق ر قالب توسعه روستایی در استان تامین اعتبار شده، هزار و ۲۰۰ انشعاب برق فروخته شده که در نوبت تامین برق قرار دارند و هزار و ۱۰۰ تقاضای دیگر برای دریافت انشعاب برق موجود است.

وی ادامه داد: بنا بر موافقت مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان دیگر از منابع داخلی شرکت در قالب توسعه شبکه های روستایی با اولویت های تعریف شده تامین اعتبار شد تا مشترکینی که در نوبت احداث شبکه هستند، به تعداد هزار و ۱۰۰ انشعاب متقاضی برقدار شوند، ضمن اینکه اعتبارات استانی امسال نیز با همت مدیران برق شهرستان ها جهش خوبی داشته است، از ۲۷ میلیارد تومان سرجمع موافقت نامه های این شرکت، هفت میلیارد تومان تخصیص داده شده و اولین سال است که تخصیص اعتبارات استانی در آبان ماه انجام می شود.

وی اضافه کرد: با اعتبارات مزبور اعم از اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت توزیع برق خراسان رضوی می توان توسعه شبکه ها را برای اشتراکهای فروخته شده را انجام داد و مدت نوبت ها را کم کرد و در انتهای سال نیز فروش انشعابات بیشتری برای متقاضیان را انجام گردد.

مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از محل ابرپروژه ملی نهضت ملی مسکن کشور ، مقرر است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان عمر این دولت در استان ساخته شود که در این راستا ۲۰۱ سایت ملی مسکن تعریف شده و این شرکت مسئولیت تامین برق آنها را برعهده دارد.

مهدی زاده ادامه داد: بنابر مصوبات شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است، تامین منابع مالی زیرساختهای طرح نهضت ملی مسکن سه سهم دارد که تامین یک سوم از آن برعهده وزارت نیرو، یک سوم برعهده وزارت راه و شهرسازی و یک سوم برعهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها است.

وی اظهار کرد: تاکنون یو.تی.ام و نقشه های تفضیلی ۱۷۳ سایت مسکن در استان دریافت شده و در نظر است تا ۲۰۱ سایت تهیه طرح و برآوردهای فنی و مالی انجام شود، تقاضای ما از مدیران شهرستانها این است که یو.تی.ام را در محل انطباق دهند، نقشه های تفصیلی را بررسی و بنابر الگوهای ساخت واحدهای مسکن که ویلایی و انبوه ساز است، اطلاعات را به روز نمایند و برآورد بار و تهیه طرح را در دستورکار قرار بدهند.

مهدی زاده با بیان اینکه فعلا دو منبع اعتباری برای اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، افزود: یک منبع مربوط به ۶ میلیارد تومان اعتبارات فصل ۲ خرید کالا توسط وزارت نیرو است که با سرجمع منابع داخلی وزارت نیرو به ۱۰ میلیارد تومان می رسد، منبع دوم ۲۱ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی است که در قالب چهار قرارداد برای ۶ شهرستان توزیع شده است که در مدت ۳۵ روز با همت مدیریت های برق و توان فنی بالای پیمانکاران توانستیم طی اقدام جهادی، طی پروژه کلید در دست برای ۱۱ سایت مسکن برق رسانی کامل را انجام دهیم و تمامی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار را جذب کنیم.

وی اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان موافقت نامه بین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، استانداری، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان در حال مبادله است که براساس آن قرار است بنیاد مسکن کالاهای مورد نیاز شبکه برق را تامین و آن را تحویل شرکت توزیع برق برای مصرف در سایتهای مسکن نماید.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

بیست − هفت =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image