پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
پیش رویداد استارت آپی مدیریت مصرف برق برگزار شد

پیش رویداد استارت آپ ویکند با موضوع مدیریت مصرف برق با حضور معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی و با حضور اساتید و دانشجویان به میزبانی دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهندس مهدی دهقان معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت ، در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این استارتاپ رویکرد جدیدی برای خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: در این رویداد از توانمندی شرکت‌های فعال در حوزه استارت آپ­ها برای اجرای طرح های افزایش مشارکت عمومی در مدیریت مصرف برق در زمان‌های اوج بار با استفاده از فناوری‌های نوین استفاده می شود که در تاریخ ۱۴ و ۱۶ اسفند ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه از میان ایده های رسیده پنج ایده برتر توسط هیات داوران انتخاب می شود، گفت: متولیان برگزاری این استارتاپ حمایت های مالی و معنوی خود را از برگزیده ها انجام خواهند داد.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیرانی در حوزه مدیریت مصرف از سراسر کشور به این رویداد دعوت شده اند، بیان کرد: «حمایت» مهمترین موضوعی است که در استارتاپ ویکند اتفاق می افتد و حضور این افراد بسیار مغتنم است.

وی با اشاره به تعریف مدیریت مصرف برق، ادامه داد: امروزه مدیریت مصرف برق در دنیا به ضرورت تبدیل شده است.

دهقان با بیان اینکه اتحادیه اروپا ۲۰ درصد از مصرف انرژی خود را از محل مدیریت مصرف برق تامین می کند، ادامه داد: متوسط رشد سالانه مصرف برق در جهان ۷/۳ درصد و این رقم در ایران هفت درصد به صورت سالیانه و پنج درصد در طی ده سال است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتفاقاتی مانند پیک مصرف برق در برخی ایام سال مدیریت مصرف برق را الزامی می‌کند، بیان کرد: مدل مصرف مشترکین رابطه مستقیمی با افزایش قیمت تمام شده برق دارد لذا برق هم مانند دیگر نعمت ها باید بهینه مصرف شود.

وی با بیان اینکه متوسط قیمت برق خانگی در کشوربه ازای هر کیلو وات در ساعت ۶۵۰ ریال است، اظهار کرد: مصرف دو عدد پفک و یک برگ دستمال کاغذی  معادل استفاده از یک کیلو وات ساعت برق است.

دهقان افزود: با یک کیلو وات ساعت برق میتوان ۱۳۰ لیتر آب شور دریا را تصفیه و برق یک ساعت از اتاق عمل را تامین کرد.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی یک اصل است که باید به آن توجه کنیم، گفت: میزان مصرف یارانه انرژی ایران در مقایسه با سایر کشور ها بسیار بالا است.

وی با اشاره به منافع مدیریت مصرف ( جلوگیری از قطع برق)، بیان کرد: منافع اقتصادی،اجتماعی و زیست محیطی از جمله این منافع است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سجاد:

مدیریت مصرف برق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سجاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور با بحران تامین بودجه های سرمایه گذاری مواجه هستیم، گفت: با توجه به شرایطی که درآن قرار داریم مدیریت مصرف برق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محسن قاینی در مراسم پیش رویداد استارت آپ مدیریت مصرف برق که در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد، اظهارکرد: موضوع مدیریت مصرف به خصوص در صنعت برق  مقوله ای اجتناب ناپذیر است که در کشور ما با جدیت بیشتری مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ تعادل تولید و مصرف یکی از مهمترین وظایفی است که در صنعت برق باید دنبال شود، افزود: در دیدگاه سنتی مصرف کننده میزان مصرف را تعیین می کرده و وظیفه شرکت برق پیش بینی مصرف همچنین توسعه تولید و برنامه ریزی آن بوده که این روند امروزه تغییر کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سجاد ادامه داد: در دیدگاه سنتی ۱۰ درصد از مصرف برق کشور برای ۲۰۰ ساعت کل سالی که هشت هزار و ۷۶۰ ساعت بوده استفاده می شد.

قاینی با بیان اینکه شرکت های برق نباید فقط وظیفه ی پیش بینی مصرف برق را برعهده داشته باشند، گفت: همچنین نباید تولید را بر مبنای رفتار مصرف توسعه بدهند زیرا این رفتار اقتصادی و فنی نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق این نگرش را تغییر داده است، تصریح کرد: برای سرمایه گذاری یک مگابایت برق در بخش تولید حدود۶۰۰ هزار دلار و در بخش شبکه حدود ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری انجام‌ می شود.

قاینی با اشاره به اینکه از تولید حدود ۱۰ درصد مصرف برق کشور کمتر از ۲۰۰ ساعت در کل سال استفاده می شود، گفت: باید ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت بگیرد و ۲۰۰ ساعت در سال از این سرمایه گذاری استفاده شود که این سرمایه گذاری اقتصادی نیست.

قاینی افزود: در حال حاضر در کشور با بحران تامین بودجه های سرمایه گذاری مواجه هستیم و با توجه به شرایطی که درآن قرار داریم مدیریت مصرف برق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی یا اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در دنیا در زمینه هوشمند سازی رخ داده  و ابزار های به روز تری برای انجام این فعالیت ها وجود دارد، اظهار کرد: مدیریت مصرف برق با همت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی استارتاپی در اسفند ماه برگزار خواهد کرد که پیش رویداد آن در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست برنامه ی پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مدیران و معاونان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز برگزار شد.همچنین جلسات مشابهی در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فردوسی مشهد نیز برگزار گردید .

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | تاریخ بروز رسانی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

دو × چهار =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image