پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
ارتقاء زیرساخت سامانه GIS شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی

با توجه به نقش زیر ساختی GIS در فرآیندهای اصلی شرکت  توزیع برق خراسان رضوی و لزوم اجرای با کیفیت و مستمر آن، دفتر GIS با همکاری مشترک دفتر فاوا ، برنامه ارتقاء زیرساخت سامانه  GIS را عملیاتی نمود .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی مهندس یوسفی فرد سرپرست دفتر GIS، با اعلام این خبر  ، اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد .

وی از ارتقاء پلتفرم اصلی برنامه از نسخه ARCGIS 10.1 شرکت ESRI به ARCGIS 10.4.1 ، تغییر سیستم مختصات از لامبرت ایران (یک سیستم محلی) به وب مرکاتور (یک سیستم جهانی) ، راه اندازی MAP SERVER ، ارتقاء ویندوز سرور کلیه سرورهای GIS ، ایجاد زیرساخت لازم جهت ارتقاء نسخه WEB GIS ، ایجاد زیرساخت لازم جهت ارتقاء نسخه MOBILE GIS ، راه اندازی هاردهای SSD در پایگاه داده به منظور افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات و مجازی سازی سرور GIS و بازنگری در منابع سخت افزاری به عنوان مهمترین برنامه ها و اقدامات یاد کرد .

وی افزود : سامانه‌های اطلاعات مکانی “Geospatial Information Systems” که به اختصار GIS نامیده شده است، سیستم نوینی جهت جمع آوری، ذخیره و آنالیز اطلاعات و پدیده‌های جغرافیایی در مواردی است که موقعیت و شرایط مکانی پدیده‌ها ویژگی مهم و حساس برای آنالیز به شمار می‌رود. به عبارت دیگر، GIS کلیه اطلاعاتی که به نحوی به مکان مربوط می‌شوند ، اعم از تصویری یا رقومی را در بر می‌گیرد و به زبانی ساده تر، GIS مجموعه‌ای از نقشه‌ها و اطلاعات توصیفی مربوط به عوارض موجود را در خود گردآوری می‌کند.

یوسفی فرد تصریح کرد : شبکه‌های برق در مقایسه با شبکه‌های دیگری نظیر شبکه آب از پیچیدگی بیشتری برخوردارند وعموما متشکل از تأسیسات، کابل‌ها و سیم‌ها، ترانس‌ها، کنتور‌ها (مشترکین) و اجزای دیگری هستند که مدیریت آن مستلزم داشتن ابزار توانمندی جهت ذخیره و سازماندهی اطلاعات و نقشه هاست. امروزه سیستم‌های اطلاعات مکانی(GIS) به عنوان کارامدترین سیستم (و به طور منحصر بفرد) جهت مدیریت شبکه‌ها از جمله شبکه برق شناخته و به کار گرفته شده اند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹ | تاریخ بروز رسانی: ۲ مهر ۱۳۹۹ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

سه × دو =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image