پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۱/۹
بخش کشاورزی خراسان رضوی ۵۱ درصد برق تولیدی را در تابستان مصرف می‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۵۱ درصد از مصرف برق استان در اوج بار تابستان متعلق به بخش کشاورزی است که حدود ۱۰ هزار مشترک را شامل می شود.

محسن ذبیحی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک مدیران عامل شرکت های صنعت برق استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه افزود: میانگین قیمت هر کیلووات ساعت برق در حوزه کشاورزی ۳۲۰ ریال است و تولید یک کیلووات ساعت برق معادل تصفیه ۱۳۰ لیتر آب دریا و تبدیل آن به آب شیرین است و با یک کیلووات ساعت برق می توان برق مورد نیاز یک ساعت اتاق عمل را تامین کرد.

وی ادامه داد: هم اینک ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه یا مشترک کشاورزی در خراسان رضوی اضافه دیماند به میزان حدود ۵۰ مگاوات برق دارند به این معنا که برای برداشت آب بیش از حد مجاز برق مصرف می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این در حالی است که به عنوان مثال همه مشترکان صنعتی، خانگی، کشاورزی و تجاری شهرستان گناباد در اوج مصرف ۴۰ مگاوات برق مصرف می کنند لذا انتظار می رود در زمان اوج بار امسال مشترکان کشاورزی در حد مجاز از سفره های آب زیرزمینی برداشت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با جلب همکاری بیش از پیش مشترکان بویژه در حوزه کشاورزی بتوان مدیریت صحیح در حوزه اضطراری بار، تعرفه ها و جلوگیری از وقفه در امر توزیع داشت.
ذبیحی افزود: این استان از نظر نصب نیروگاه های تجدیدپذیر بویژه در حوزه پنلهای خورشیدی با فاصله اندک بعد از کرمان رتبه دوم را در کشور دارد که امیدواریم با اقداماتی که از سال قبل شروع شده و همکاری بانکها و سازمان بسیج امسال با نصب نیروگاه های بیشتر به رتبه نخست کشور دست یابیم.
وی به مقایسه قیمت فروش برق در برابر نرخ خرید تضمینی برق تولیدی از محل نیروگاه های تجدیدپذیر پرداخت و ادامه داد: محدودیتهای موجود و قیمت زیاد تمام شده نیروگاه های تجدیدپذیر، مانع از رشد سرمایه گذاری در این حوزه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با این حال از افرادی که آماده سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های تجدیدپذیر هستند حمایت کرده و در کمترین زمان ممکن با حداکثر مساعدت به تولیدکنندگان در این زمینه یاری می‌کنیم

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | تاریخ بروز رسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

بیست − 16 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image