پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱
برقدار شدن ۱۸ روستا در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به اقدامات این نهاد در حوزه تامین و تداوم انرژی یا پیشگیری از خاموشی اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی یک سال گذشته ۱۸ روستای بدون برق در استان برقدار شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محسن ذبیحی افزود: البته چند سال قبل روستاهای برق دار در استان تقریبا تکمیل شده بودند اما تعداد آنها بیشتر شده است که این موضوع ناشی از مهاجرتهای معکوس یا تجمیع چند آبادی و تبدیل آن ها به روستا یا تبدیل آبادی های بزرگ به روستا در تقسیمات کشوری بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به روستاها اظهار داشت: در خراسان رضوی ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت وجود دارد که طی یکسال گذشته شبکه برق ۳۲۹ روستا در استان اصلاح یا بهینه سازی شده است که شامل رفع افت ولتاژ، ایجاد حریم، تقویت روشنایی معابر، جابه جایی پایه های برق در داخل معابر و … می شود.

مهندس ذبیحی به تامین انرژی برق حداقلی برای عشایر کوچرو خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: طی یکسال گذشته هزار و ۳۰۰ سامانه خورشیدی پرتابل قابل حمل تهیه و در اختیار عشایر کوچرو استان قرار گرفت، ۹۰ درصد از هزینه این سامانه ها توسط دولت و ۱۰ درصد توسط خود عشایر تامین شده است، این سامانه ها به راحتی قابل حمل بوده و با انرژی خورشیدی شارژ می شود و نیازهای اولیه عشایر به روشنایی را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در حوزه توسعه شبکه روستایی طی یک سال گذشته شبکه ۸۶ کیلومتر توسعه یافته و این موضوع نه تنها روند تداوم انرژی را مطلوب تر کرده است، بلکه شاخص “متوسط زمان خاموشی هر مشترک در سال” را ۲۵ درصد رشد داده است که در نوع خود موفقیت خوبی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

یک + 6 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image