پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
بهسازی شبکه های فرسوده برق ۴۰۰ روستای خراسان رضوی

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از محل اعتبارات ابلاغی امسال شرکت توانیر، برق رسانی به ۹ روستای فاقد برق و بهسازی شبکه های فرسوده توزیع برق در ۴۰۰ روستای استان در قالب طرح بهارستان در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدی زاده افزود: امسال از ۲ منبع قانونی عوارض برق و مابه التفاوت نرخ انرژی، اجرای طرحهای مربوط به برق روستایی استان شامل توسعه و بهسازی شبکه های برق داخل و خارج روستاها، برق رسانی به روستاهای بی برق و خانوارهای عشایری تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: میزان اعتبار تامین شده امسال طرحهای روستایی استان (طرح های بهارستان یا بهسازی شبکه ها) و توسعه برق روستایی، برق رسانی به روستاهای بدون برق و مناطق عشایری استان در مجموع هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که موافقت نامه ها در این زمینه مبادله شده است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از دیگر اقداماتی که در قالب طرح بهارستان در استان انجام می شود می توان به رفع ولتاژ، جابه جایی پایه های واقع شده در معابر روستایی، اصلاح روشنایی معابر، طرح تبدیل سیم به کابل خودنگهدار در شبکه و نصب ترانسفورماتور اشاره کرد.

مهدی زاده افزود: برق رسانی به خانوارهای عشایری از طریق تامین سامانه های خورشیدی قابل حمل که قابلیت تامین پنج شعله روشنایی برای چادرهای عشایر، شارژ موبایل و چراغ قوه را دارد نیز در حال انجام است.

وی پیشرفت اجرایی طرحها از محل اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۱ را تاکنون در حوزه توسعه روستایی ۱۰۰ درصد، در طرح بهارستان ۵۷ درصد، در برق رسانی به روستاهای بی برق ۶۱ درصد و در حوزه عشایری ۵۵ درصد ذکر کرد.

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با جذب کامل اعتبارات امسال در حوزه روستایی خراسان رضوی تامین برق ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی جدید روستایی، جابه جایی پنج هزار و ۲۰۰ اصله پایه برق در معابر روستایی، نصب سه هزار و ۷۰۰ دستگاه چراغ ال.ای.دی، رفع افت ولتاژ برق در بیش از ۵۷ روستا با نصب ۶ دستگاه اتوترانسفورماتور و برق رسانی به ۹ روستا و ۷۳۷ خانوار عشایری انجام می گیرد.

مهدی زاده افزود: انگیزه مدیران و کارکنان برق شهرستان ها برای جذب اعتبارات، قابل تحسین است و بر این اساس آمادگی جذب اعتبارات مازاد بر موافقتنامه منعقده با شرکت توانیر را داریم که در این خصوص پیگیری ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود ارایه خدمات مزبور باعث بهبود کیفی زندگی در سطح روستاها و عشایر و همچنین کمک به مهاجرت معکوس به روستاها شود.

مجری طرح برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۷۰ روستای بدون برق در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۵۰ روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت داشته و فاقد کد آبادی است اما تامین برق ۲۰ روستای دیگر در تعهد شرکت توزیع نیروی برق استان بوده که نحوه برق رسانی به آنها از طریق ساخت نیروگاه های خورشیدی یا توسعه شبکه برق در آن مناطق در حال بررسی است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

پانزده − 8 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image