پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵
بیش از دو هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در خراسان رضوی کشف شد

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۴۰۰ محل غیرمجاز استخراج رمزارز در منطقه زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان کشف شد که ۲ هزار و ۷۳۷ دستگاه استخراج رمزارز در اختیار داشتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی حامدی پارسا افزود: از این تعداد ۳۷۸ محل غیرمجاز استخراج رمزارز با در اختیار داشتن ۲ هزار و ۶۰۵ دستگاه استخراج رمزارز و توان مصرفی برق ۴.۵ مگاوات ساعت مربوط به سال گذشته و  ۲۲ محل غیرمجاز استخراج رمزارز با برخورداری از ۱۳۲ دستگاه استخراج رمزارز با ظرفیت مصرف برق ۱۰۵ کیلووات ساعت مربوط به دو ماه امسال بوده است.

وی بیان کرد: استخراج رمزارزها در شبکه توزیع برق عموما به صورت غیرمجاز و توسط افراد سودجو انجام می گیرد، تاکنون نیز سه محل استخراج رمزارز مجاز در استان وجود دارد که برق آنها در اوقات بحرانی و با اعلام شرکت توانیر قطع خواهد شد.

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در شرایط خشکسالی کشور و با توجه به کاهش ذخیره آبی سدها و محدودیتهایی که در تولید برق وجود دارد، با جلوگیری از مصرف هر یک کیلووات برق غیرمجازی که توسط مردم شناسایی و به شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی شود، می توان علاوه بر کنترل موارد غیرمجازی که دست اندازی به بیت المال دارند، چراغ یک خانه، بیمارستان یا روستایی را روشن نگه داشت.

حامدی پارسا اظهار داشت: در مجموع استفاده غیرمجاز از برق به صورت فردی برای استخراج رمزارز که ماهیت سودجویانه و مجرمانه دارد، باعث می شود، رفاهیاتی که حق مسلم جامعه بوده و ارتباط مستقیمی با تداوم جریان برق دارد با محدودیتهایی مواجه شود.

وی خسارتهای ناشی از استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارزها را به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم کرد و گفت: یک بخش از خسارتها به صورت مستقیم از طریق نوسانی که دستگاه استخراج رمزاز در برق بوجود می آورد و منجر به تخریب شبکه و آسیب زدن به لوازم برقی مکانهای مجاور می شود. خسارتهای غیرمستقیم ناشی از استخراج غیرمجاز رمزارزها نیز باعث میشود با اخلال در تامین برق پایدار مشکلات عدیده ای برای مشترکین بوجود آید.

وی ادامه داد: افزایش یا کاهش کشفیات دستگاه های غیرمجاز رمزارز به عوامل مختلفی بستگی دارد، نخستین عامل اینکه نوسان قیمت رمزارزها در بازارهای جهانی اهمیت دارد و تاثیر مستقیم بر درآمد افراد دارد لذا موضوع هزینه و فایده استفاده از دستگاه های استخراج رمزاز برای مشترکین حایز اهمیت است.

حامدی پارسا، همکاری دستگاه های اجرایی مانند دادگستری، سازمان اموال تملیکی و نیروی انتظامی را در افزایش یا کاهش کشفیات دستگاه های غیرمجاز رمزارز موثر دانست و گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی مربوطه در خراسان رضوی همکاری خوبی در کشفیات، عدم عودت دستگاه های قاچاق به افراد و رعایت احکام برای بازدارندگی آنها داشتند.

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از کسانی که دغدغه های کشور و اینده فرزندان این مرز وبوم برای آنان مهم است، خواست تا در هر مکانی و به هر نحوی، گزارشی از استقرار رمزارزها دریافت کردند، مراتب را به حراست این شرکت اطلاع دهند که به طور قطع پاداش خوبی برای آنان در نظر گرفته می شود.

حامدی پارسا اظهار داشت: پاداش در نظر گرفته شده به ازای گزارش هر محل استخراج غیرمجاز رمزارز، تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای اماکن دولتی و تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای اماکن غیردولتی است، مبالغ پاداش از طریق توانیر به حساب افراد مشمول با حفظ کامل محرمانه بودن نام آنان پرداخت می شود.

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از کسانی که دغدغه های کشور و اینده فرزندان این مرز وبوم برای آنان مهم است، خواست تا در هر مکانی و به هر نحوی، گزارشی از استقرار رمزارزها دریافت کردند، مراتب را به حراست این شرکت به شماره ۳۸۹۳۷۴۷۰ -۰۵۱اطلاع دهند که به طور قطع پاداش خوبی برای آنان در نظر گرفته می شود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

5 + 16 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image