پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۱/۹
تدوين و ابلاغ نظامنامه صيانت، نظارت و حفاظت از كاركنان

کارکنان دستگاه های اجرایی در زمره مهم ترین سرمایه های بخش اداری و اجرایی کشور می باشند و نقش موثری در ارائه خدمات، تامین منافع عمومی و جلب رضایت مردم برعهده دارند. به همین دلیل نظارت بر رفتار و عملکرد آنها امری ضروری به نظر می رسد. از این رو قانونگذار جهت تضمین رفتار و عملکرد صحیح افراد مزبور ، رعایت نظم و انضباط اداری و رعایت قوانین و مقررات در دستگاه های اجرایی و حفظ حقوق مردم در این دستگاه ها را در نظر گرفته و خودداری از انجام برخی از اعمال را تخلف اداری محسوب و برای آن مجازات تعیین نموده است.

نظر به اینکه حفظ کرامت ، شان و جایگاه مهم نیروی انسانی در راستای پیشبرد اهداف و دستیابی به نتایج مثبت درعملکرد و ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان موثر می باشد، امیرمومنان حضرت علی (ع) در قسمتی از نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر فرمان داده اند: « … و نباید که نیکوکار و بدکار در نزد تو برابر باشند ، زیرا این کار سبب می شود که نیوکاران را به نیکوکاری رغبتی نماند، ولی بدکاران را بدکاری رغبت بیفزاید. با هریک چنان رفتار کن که او خود را بدان ملزم ساخته است »؛ لذا شناخت مصادیق تخلفات و تنبیهات اداری؛ مراجع رسیدگی کننده به تخلفات اداری و تشریفات رسیدگی به آنها برای عموم کارکنان دولت و نهادهای وابسته به آن ضروری است.

  بر همین اساس، اعمال نظارت های عالیه مستمر و نظام مند و همچنین تعامل و همکاری تمام ارکان این شرکت در جهت انطباق دقیق فعالیت ها و ماموریت ها با قوانین و مقررات جاری و شفافیت درعملکرد کارکنان حائز اهمیت بوده و به منظور تحقق این مهم ، تدوین نظام نامه ای منسجم، تحت عنوان « نظام‌نامه صیانت، نظارت و حفاظت از کارکنان» با در نظر گرفتن نقش ها، مسئولیت ها و مکانیزم های نظارتی، ضروری تشخیص داده شد.

 اهداف

۱-۱-  توسعه و ارتقاء اقدامات نظارتی و پیشگیرانه توسط مدیران ارشد ، مدیران میانی و عملیاتی

۲-۱- توانمند سازی کارکنان در قبال مسئولیت ها و رعایت قوانین و مقررات از طریق آموزش های مستمر

۳-۱- قانون گرایی در اجرای فعالیت ها و اجرای فرآیندها و خدمات رسانی شایسته بر اساس قوانین و ضوابط ابلاغی

۴-۱- ارتقاء فرهنگ سازمانی مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری

۵-۱- اصلاح سیستم ها ، روش ها و شفافیت درقوانین و مقررات ضد فساد

۶-۱- برخورد با تخلف و متخلفان

۷-۱- خود کنترلی در افراد

۸-۱- ارتباط با نظامنامه و شاخص استراتژیک ارتقاء سلامت نظام اداری

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | نویسنده: مدیر سایت 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

چهار × 5 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image