پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
تدوین برنامه استاندارد کار در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی

مجری مدیریت داراییهای فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برنامه استاندارد کار (job plan) در این شرکت در حال تهیه و تدوین است که گام مهمی در راستای استقرار کامل مدیریت دارایی های فیزیکی به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی، ناصر نائب افزود: برنامه استاندارد کار (جاب پلن)، یکی از ارکان مهم در نرم افزار “وب پم” به شمار رفته و برنامه جامعی است که برای اجتتاب از برنامه ریزی سلیقه ای و متنوع تهیه شده و با استفاده از آن کارهای پرتکرار و مشابه در سراسر حوزه عملیاتی، به صورت یکسان برنامه ریزی (پلن) می شود.

وی اظهار داشت: این برنامه شامل بخشهای مختلفی از جمله نیروی انسانی، کالاهای مصرفی و کالاهای برگشتی، ابزار کار تخصصی، خودروهای مورد نیاز برای انجام هر «کار»، ریزدقیق فعالیتهای “کار” و زمان بندی انجام هر فعالیت است.

مجری مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با تهیه برنامه استاندارد کار، هر یک از دستورکارهای اجرایی به صورت یک «بسته کاری مدون» قابل برنامه ریزی و اجرا خواهد بود.

کارشناس مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این باره گفت: اجرای مرحله نخست تهیه و تدوین برنامه استاندارد کار (جاب پلن) که یکی از ارکان اصلی مدیریت دارایی های فیزیکی قلمداد می شود، با انتخاب ۲۰ عنوان از پرکاربرد ترین «کارهای اجرایی- تعمیراتی» در واحد بهره برداری آغاز شد که پس از تهیه و پیاده سازی برنامه استاندارد کار برای این عناوین، انجام آن برای سایر کارها نیز ادامه خواهد یافت.
حسین پارسا اظهار داشت: برای این منظور کارگروهی متشکل از ۲۵ نفر از همکاران خبره واحدهای بهره برداری مدیریت های برق شهرستانهای خراسان رضوی و تیم مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق استان در حوزه ستادی تشکیل شد.

وی ادامه داد: اعضای این کارگروه ملزم شدند که پس از تقسیم به گروههای پنج نفره، به صورت کارگاهی و با استفاده از خرد جمعی، هر عنوان «کار» را از نظر نیروی انسانی، ماشین آلات، ابزار کار تخصصی، کالا و مواد اولیه مورد نیاز و حتی اقلام برگشتی هر کار، مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار دهند، همچنین زمان کلی مورد نیاز برای انجام هر کار انتخاب نمایند و با تشخیص و فهرست نمودن مراحل، گام به گام فعالیتهای آن و مدت زمان مورد نیاز برای انجام هر مرحله را تعیین کنند.

کارشناس مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در مرحله بعدی اجرای این طرح، نتایج به دست آمده در نرم افزار وب پم پیاده سازی می شود که با این عمل هنگام ثبت یک دستور کار در نرم افزار مداف، کافی است پلنر عنوان «کار اجرایی تعمیراتی» مورد نظر انتخاب شود.

پارسا اضافه کرد: با این انتخاب، کلیه جزییات مربوط به آن از قبیل ریز فعالیتها و مدت زمان انجام هر یک، ریز کالاها و ابزار مورد نیاز، نیروی انسانی و ماشین آلات لازم برای اجرای «دستور کار» به صورت خودکار در نرم افزار «وب پم» ثبت می شود.

وی اظهار داشت: در مرحله سوم و پس از برقرار کردن وب سرویس های لازم میان نرم افزارهای «وب پم» و ERP، می توان کالای مورد نیاز برای هر دستور کار را به صورت تجمیع شده و در یک بسته بندی شکیل به گروه اجرایی متقاضی تحویل داد که از این محل صرفه جویی قابل توجهی در زمان تحویل گرفتن کالا از انبار حاصل خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح مزبور منجر به ایجاد نظم و انضباط کاری شده و با کاستن از اتلاف زمان های پنهان در بطن کارها، می توان شاخص آچار به دستی و کیفیت کاری گروههای اجرایی در حوزه بهره برداری را افزایش داد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

هجده + دوازده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image