پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
توصیه به رعایت موارد پیشگیرانه از برق گرفتگی در عزاداریهای ماه محرم

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به رعایت نکاتی در پیشگیری از بروز حوادث ناشی از برخورد اقلام عزاداری هیاتهای مذهبی با شبکه های برق توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید سروش مهر گفت: همه ساله به دلیل اینکه هیاتهای مذهبی و تکایا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در قالب دسته های عزاداری و برپایی مراسم از علم و کتل استفاده می کنند، بعضا هنگام حرکت هیاتها در معابر و عبور از زیر شبکه های برق شاهد برخورد این اقلام با شبکه های ۲۰ کیلوولت برق هستیم که حوادث تلخ برق گرفتگی و فوت ناشی از آن را رقم می زند.

وی بیان کرد: هرچند طی ۱۰ سال گذشته حادثه برق گرفتگی منجر به فوت ناشی از برخورد علم و کتل با شبکه برق در خراسان رضوی رخ نداده و فقط یک مورد برخورد بوده که تلفات جانی نداشته است اما توصیه به رعایت نکاتی برای جلوگیری از بروز این حوادث ضروری است.

سروش مهر با تاکید بر رعایت مواردی از توصیه های ایمنی ویژه مساجد و تکایا و هیاتهای مذهبی گفت: شبکه های هوایی برق عایق نیستند و نباید به آنها نزدیک شد، هنگام حمل و نصب پرچم های ویژه عزاداری شبکه های هوایی برق را باید مدنظر قرار داد، برای دریافت انشعاب برق موقت، همکاران برق خراسان رضوی در طول ساعات اداری آماده پاسخگویی هستند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاسیسات پستها و ترانسفورماتورها و پایه های برق محل مناسبی برای نصب پرچم، علم و پرده های مخصوص عزاداری نیستند، لذا باید هنگام حرکت دسته های عزاداری و حمل علم و بیرق های مخصوص عزاداری شبکه های هوایی عبوری از عرض خیابانها مدنظر باشند.

سروش مهر اضافه کرد: حریم یا فاصله شبکه های برق برای پیشگیری از هرگونه برق گرفتگی سه متر است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

6 + 4 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image