پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰
جلسه كميته سلامت اداري با حضور مديريت عامل و معاونين شركت

شرح جلسه کمیته سلامت اداری با حضور مدیریت عامل و معاونین شرکت – ۱۹/۰۸/۱۴۰۰

در ابتدای جلسه دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ضمن قدردانی از حمایت های مدیریت محترم عامل و معاونین محترم شرکت ، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت اداری بویژه در بخش پیشگیری و اجرای برنامه ها توسط کمیته های فرعی سلامت اداری در مدیریت های برق تابعه ارایه نمود. همچنین با توجه به ابلاغ چک لیست شاخص رشد اقدامات پیشگیرانه از وقوع فساد و اهتمام کمیته های فرعی سلامت اداری در شناسایی ۱۱۹ مورد از گلوگاه های فرآیندی محیط کار در سال ۱۴۰۰ علاوه بر ۱۸ گلوگاه اعلامی در پایان سال ۹۹ ، گزارشی از نحوه پیگیری و انعکاس اقدامات معاونت ها و دفاتر مستقل ستادی در زمینه تکمیل جدول عملیاتی پیشگیرانه گلوگاه های فساد برای ۱۳۷ مورد اعلام شده در کل شرکت تاکنون، به استحضار مدیریت محترم عامل و اعضاء جلسه رسید.

آقای مهندس ذبیحی مدیریت محترم عامل شرکت، شناسایی گلوگاه های فساد در سطح شرکت را مهم برشمردند و خاطر نشان کردند : « در این زمینه وظیفه داریم با همکاری و همفکری مدیران و کارکنان جهت رفع چالش ها و کنترل گلوگاه ها از طریق بازنگری در فرآیندها اقدام نماییم».  آقای مهندس ذبیحی همچنین دبیر کمیته سلامت اداری را موظف نمودند تا با برنامه ریزی منسجم برای کنترل گلوگاه های شناسایی شده بر اساس اولویت بندی منطقی بر اساس درصد ریسک و همراهی تمامی حوزه های زیر مجموعه شرکت اقدام نماید و با رفع موثرترین گلوگاه ها شاهد کنترل بیشترین بسترهای وقوع فساد در شرکت باشیم. ایشان برآیند کنترل گلوگاه های فساد را ضمن ایجاد تسهیلات لازم برای ارایه خدمات موثر و مطلوب به ذینفعان، جزئی از کار اصلی شرکت و زمینه ساز ارتقاء بهره وری در انجام فعالیت ها اعلام نمودند. همچنین رشد آموزش های پیشگیرانه از وقوع فساد با توجه به تغییرات در رویکرد مراجع نظارتی و تمرکز بر برگزاری دوره های تخصصی متناسب با جامعه هدف و دعوت از کارشناسان و اساتید خبره بویژه از سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات، شرکت توانیر و … به منظور انتقال چالش های موجود در محیط کار و تبیین پیامدهای ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات، که تاثیر بسزایی در اتخاذ تصمیمات و انجام فعالیت ها دارد، از دیگر محورهای مورد تاکید ایشان بود.

مدیریت عامل در ادامه ایجاد بسترهای آگاهی بخشی برای معاونین و مدیران شرکت در حوزه قوانین و مقررات را به منظور افزایش اطلاعات آنها در زمان امضاء اسناد و اوراق مالی و اداری ضروری دانستند و خواستار اجرای این دوره های آموزشی در رده های مختلف بصورت مفید و کارآمد و مستندسازی آن شدند. در این خصوص انجام اقدامات اثربخش و کارآمد و پرهیز از اقدامات نمایشی مورد تاکید ایشان قرار گرفت و اعلام نمودند: «وابستگی کارها و تغییرات نبایستی معطوف به افراد باشد و می بایست تغییرات در متن فرآیندها صورت گیرد.»

توجه به استفاده مناسب از بانک های اطلاعاتی بدست آمده در اثر پیاده سازی سامانه های الکترونیکی و دیجیتال و داده کاوی آنها به منظور انجام اقدامات مدیریتی مطلوب و بموقع، بخش دیگری از رهنمودهای مدیریت محترم عامل بود و در این رابطه با طرح سوالی مبنی بر اینکه ” چه مکانیزم ها و کنترل های نظارتی در حوزه ستادی بر روی این دیتابیس های ارزشمند در راستای حصول اطمینان از اجرای دقیق فرآیندها در مدیریت های برق تابعه صورت می پذیرد؟ ” بر ضرورت کنترل گلوگاه های شناسایی شده از محل تحلیل اطلاعات بدست آمده در بانک های اطلاعاتی تاکید نمودند. همچنین بهره برداری مناسب از این اطلاعات را در زمینه بهبود ساختارهای عملکردی بویژه چرخه سفارش، خرید و تامین کالا و پشتیبانی مطلوب از حوزه های اجرایی را با اهمیت دانستند.

در ادامه آقای مهندس ذبیحی با اشاره به طرح چالش های موجود در بخش اجرای طرح های عمرانی و مشکلات انبارش و نگهداری کالاها توسط مدیران ذیربط، ضمن صدور دستور برای تشکیل کارگروه تخصصی با حضور تمامی حوزه های مرتبط، راهکارهایی را در زمینه کاهش اثرات نامطلوب شرایط فعلی ارایه نمودند.

درانتهای جلسه ، مدیریت محترم عامل ضمن تاکید ویژه بر ضرورت شناسایی و رفع چالش های حوزه های اجرایی شرکت به خصوص مدیریت های برق شهرستانها، دستور دادند که با برنامه ریزی مدیر دفتر تمتا، طرح دوشنبه های مردمی در سطح استان پیاده سازی شده و بر اساس آن، دوشنبه های اول هرماه معاونین شرکت بویژه حوزه فروش و خدمات مشترکین ، برنامه ریزی و مهندسی و سایر مدیران ستادی، طی هماهنگی قبلی به شهرستانها، چالش ها و مشکلات مردمی و اجرایی شهرستانها را رصد نموده و همانجا دستورات و اقدامات لازم برای رفع موثر آنها را صادر نمایند.

 

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | نویسنده: مدیر سایت 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

سه + ده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image