پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
متخصصین برق خراسان رضوی راهکاری برای رفع افت ولتاژ در فیدرها ارایه دادند

دبیر کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تعدادی از متخصصین این شرکت موفق شدند راهکارهایی برای رفع افت ولتاژهای شدید در طول فیدرها تدوین کنند که این مهم در قالب سخنرانی در بیست و هفتمین کنفرانس شبکه های توزیع برق کشور ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی، پرستو پور سلطانی افزود: این راهکارها در قالب مقاله ای توسط مهندسین “نادر هاتفی ترشیزی، هادی انبیایی، محسن زارع حسینی و کامبیز کاوه” تدوین شد که دکتر “نادر هاتفی ترشیزی” کارشناس دفتر مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی آن را با عنوان “بررسی میزان اثربخشی بانک خازنی، اتوترانسفورماتور و تقویت سطح مقطع هادی در بهبود پروفیل ولتاژ فیدرهای فشار متوسط” در کنفرانس مزبور ارایه داد.

وی در تشریح این مقاله گفت: با توجه به رشد بی رویه مشترکین برق و واگذاری انشعابات جدید، افزایش شعاع تغذیه فیدرهای فشار متوسط و عدم توسعه سیستم قدرت متناسب با آن، مشکلات فنی در فرآیندهای توزیع انرژی برق به وجود آمده است که یکی از مهمترین چالشهای ایجاد شده، بروز افت ولتاژهای شدید در طول این فیدرها است.

به گفته پورسلطانی، اهم راهکارهای ارایه شده در این مقاله برای بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش افت ولتاژ فیدرها، مانور بار به فیدرهای مجاور، تقویت سطح مقطع هادی خطوط، نصب بانک خازنی یا اتوترانسفورماتورهای افزاینده است، در این راستا رویکرد اصلی که در انتخاب بهترین راهکار وجود دارد، حفظ تمامی جوانب فنی و اقتصادی حاکم بر مساله خواهد بود، به این معنی که راهکار پیشنهادی نه‌تنها باید منجر به بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات توان فیدر شود؛ بلکه کمترین هزینه ممکن را در پیاده سازی طرح پیشنهادی در پی داشته باشد.

دبیر کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این مقاله ضمن انجام مطالعات گسترده بر فیدرهای فشار متوسط استان خراسان رضوی، فیدرهای دارای افت ولتاژ غیرمجاز (بیش از پنج درصد) نیز شناسایی شده و میزان اثربخشی هرکدام از راهکارهای مذکور بر بهبود پروفیل ولتاژ، متناسب با هزینه اجرایی طرحهای پیشنهادی بررسی شده است.

وی اضافه کرد: در انتهای این مقاله نیز، براساس نتایج حاصل شده، راهکارهای پیشنهادی که قابلیت اجرا به صورت کوتاه مدت در شبکه توزیع فشار متوسط استان خراسان را دارند، اولویت بندی شده اند.

گفتنی است، بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در بیست و هفتمین کنفرانس شبکه‌های توزیع برق از میان ۵۰ مقاله ارسالی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، ۱۷ مقاله در قالب سخنرانی، کارگاه، پوستر و چاپ پذیرفته شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

پانزده + هفت =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image