پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۶
نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای تبدیل سیم به کابل در سال ۱۴۰۲

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پروژه بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای اجرا در سال ۱۴۰۲ دارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا خدابنده افزود: پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، ابرپروژه یا مگاپروژه ای است که نیاز به برنامه ریزی، پشتیبانی و پیگیریهای جدی فراوانی در بخشهای مختلف دارد، شرکت در سال گذشته عملکرد خوبی در اجرای این پروژه در مقایسه با سایر شرکتهای توزیع نیروی برق کشور داشته و توانسته هزار و ۵۵۰ کیلومتر شبکه سیم مسی را به کابل خودنگهدار تبدیل کند.

وی بیان کرد: هدفگذاری امسال شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در اجرای پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار را ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ذکر و بیان کرد: برای تحقق این هدف توجه به چند موضوع ضرورت دارد که شامل تامین مالی، تامین کالا و اجرای باکیفیت پروژه می شود.

دکتر خدابنده اظهار داشت: نیمی از منابع مالی پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار باید از محل منابع داخلی شرکت و بخشی نیز باید از محل فروش سیم مسی تامین شود، در این راستا طی مکاتبات و پیگیریهایی که از طریق ارتباط با شرکت توانیر انجام گرفت، برای تامین مالی این پروژه تلاش شد از ظرفیت گشایش اعتباری، تسهیلات بانکی، فروش اوراق، اسناد، تهاتر و سایر ظرفیتهایی که خارج از روال مرسوم است، استفاده شود.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از شیوه های مذکور بتوان ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی را برای خرید لوازم، کابل و یراق آلات برای اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار تامین کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص تامین کالا و ابزار مورد نیاز پروژه تبدیل شبکه سیم مسی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار گفت: برای تحقق این موضوع، حوزه معاونت مالی و پشتیبانی شرکت مناقصه های لازم را برگزار کرده است، بخشی از قراردادهای منعقده برای تامین کابلهای ۵۰ و ۷۰ و سایر تجهیزات مورد نیاز این پروژه نیز به انجام رسیده و برخی دیگر در حال انجام است لذا مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با روند اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار نیز مجوزی به معاونت مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی داده شده است تا بتواند از طراحان خوب در قالب قرارداد حجمی به مدت محدود برای تهیه پروژه استفاده کند، بخشی از این اقدام طی دو ماه گذشته انجام گرفته است اما هنوز باید کار ادامه یابد و پیمانکاران ذیصلاح و علاقه مند در شهرستانها برای این موضوع جذب شوند.

دکتر خدابنده تاکید کرد: مدیران برق شهرستانها باید طی هماهنگی با حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی دوره های آموزشی را در شهرستانها برگزار کنند، نیروهای انسانی در قالب شرکتهای پیمانکاری پرورش یابند تا روند اجرای پروژه بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار به خوبی پیش رود.

وی اظهار امیدواری کرد تلاشهای مدیران برق شهرستانها و روسای ادارات مهندسی، برنامه ریزی، بهره برداری، مالی و اداری مدیریتهای برق در پیشبرد پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار موثر واقع شود و بتوان اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر تبدیل سیم به کابل به عنوان هدف امسال شرکت را محقق کرد.

خدابنده اضافه کرد: حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار را در حوزه تامین تدارکات، پشتیبانی، منابع مالی و تسهیل گری دنبال کرده تا دغدغه مهندس ذبیحی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص اجرای باکیفیت، بی نقص و بهینه از نظر اقتصادی این پروژه پاسخ داده شود، ضمن اینکه انتظار می رود مدیریتهای برق شهرستانها در این پروژه توجه ویژه ای به مسائل ایمنی داشته باشند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص نحوه مشارکت دستگاه های اجرایی در پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: مشارکت خاصی از سوی دستگاه های اجرایی در این پروژه وجود ندارد اما مدیران برق شهرستانها این موضوع را در راستای تعامل با شهرداریها و دهیاریها دنبال می کنند تا مشکلات احتمالی در این حوزه مرتفع شود لذا تاکنون در ارتباط با این پروژه چالش خاصی از سوی شهرستانها به ستاد منتقل نشده است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

نه + 3 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image