پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۵/۲
۱۵۴۵ کیلومتر شبکه سیمی برق در خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هدفگذاری سال گذشته این شرکت در حوزه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در شبکه به طور کامل محقق شد و هزار و ۵۴۵ کیلومتر از شبکه سیمی استان زیر پوشش کابل خودنگهدار رفت.

به گزارش روابط عمومی، مهندس محسن ذبیحی در نشست هماهنگی مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در محل هتل پردیسان مشهد، یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرا در این شرکت را تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار ذکر کرد.

وی بیان کرد: طی سه سال گذشته از اجرای این طرح تجارب زیادی بدست آمده و نیروهای عملیاتی توانمندی لازم را در این بخش بدست آورده اند که با ادامه این روند امسال شرکت خواهد توانست ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی را به کابل خودنگهدار تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  خراسان رضوی استفاده از توان همه گروه های اجرایی در مدیریت برق شهرستانها، پشتیبانی حوزه ستادی و تسهیل امور و روان سازی کار، در صحنه بودن مدیران و تعامل با بخش اجرایی و اتخاذ راهکارهای ساده، در نظر گرفتن ملاحظات دستگاه های نظارتی در تصمیم گیریها و مستندسازی همه اقدامات را در روند اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار مورد تاکید قرار داد.

مهندس ذبیحی خاطر نشان کرد: بیش از یک سال از طرح موضوع فرهنگ سازمانی در این شرکت می گذرد، تاکنون به ضرورت اجرای آن تاکید فراوان شده و گامهایی نیز در این مسیر برداشته شده است.

وی موضوع فرهنگ سازمانی را پیش درآمد تحول فرهنگی دانست و افزود: فرهنگ سازمانی در چارچوب مسئولیت داری و تقویت نیروی کار در سطح شرکت محقق می شود، تحول فرهنگی نیز باید از فرد شروع شود تا به کل جامعه تسری یابد لذا انتظار می رود مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی مساله فرهنگ سازمانی را با جدیت پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در همه حوزه ها نسبتا شرایط مناسبی دارد اما به شدت ظرفیت بازگشت به شرایط گذشته و سیستم راحت طلبی در آن احساس می شود لذا فقط با تسری یافتن فرهنگ سازمانی به کل بخشهای شرکت می توان به این شرایط فائق آمد.

لزوم توجه بیشتر به کنترل پذیری مشترکین در سال جدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط سخت مدیریت بار در سال جاری شامل تابستان و زمستان خواهد بود، افزود: در صورتی که از هم اکنون برنامه ریزی، تعامل و اطلاع رسانی مطلوب انجام نگیرد و آمادگی لازم بدست نیاید، نمی توان شرایط سخت پیش رو را به خوبی پشت سر گذاشت لذا باید از فرصت باقیمانده تا پیک بار تابستان، حداقل کنترل پذیری مشترکین را به حد مطلوب رساند و بین مرکز فهام و مرکز دیسپاچینگ شرکت هماهنگی برای پیاده سازی یک فرآیند یکپارچه را ایجاد کرد.

مهندس ذبیحی افزود: در حوزه کنترل پذیری مشترکین تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، در این راستا طبق پیش بینی انجام گرفته باید ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تابلوی جدید برق را نصب کرد که تاکنون نصب یکهزار و ۵۰۰ تابلوی جدید محقق شده است.

وی با اشاره به فعالیتهای خوب بخش تدارکات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال گذشته گفت: در این راستا ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری تحویل شد و در انبارهای شرکت قرار گرفت که بزودی میزان آن به ۴۰۰ کیلومتر خواهد رسید، با این حال در این حوزه دچار عقب افتادگی هستیم و باید هر چه سریعتر با تدوین یک طرح جامع در این خصوص وارد عمل شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید بستری ایمن برای انتقال اطلاعات و تسریع در انجام کار در شرکت توزیع برق خراسان رضوی فراهم شود، اظهار داشت: پارسال موفق به تمدید گواهینامه HES شدیم اما کارگاه عملیاتی این شرکت به وسعت استان خراسان رضوی بوده و به همان نسبت مخاطرات در کار نیز بسیار است که با تلاشهای انجام گرفته خوشبختانه سال بی حادثه ای را پشت سر گذاشتیم اما هر لحظه امکان بروز حادثه وجود دارد لذا باید مدیران شهرستانها نظارت میدانی بر کنترل رعایت الزامات ایمنی و صحت انجام کار داشته باشند.

مهندس ذبیحی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی باید در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی فعالیت خود را افزایش دهد زیرا پیشرو بودن مستلزم تکیه بر سیستم های مدیریتی در بخشهای مختلف است تا با بهره گیری از این ابزارهای نرم افزاری بتوان به پیشرفت دست یافت لذا باید نصب سیستم های مختلف در کشور به همه بخشها تسری یابد.

اهتمام مدیران برق شهرستانها در کسب درآمدهای متفرقه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: به منظور تحقق اهداف شرکت نیازمند منابع مالی هستیم که بخشی از آن از اعتبارات تهران و بخشی دیگر از محل درآمدهای شرکت تامین می شود اما عملکرد شرکت توزیع برق استان در حوزه درآمدهای متفرقه پایین است، در این راستا باید آورده مدیریت برق هر شهرستان به اندازه ای باشد که بتواند هزینه های خود را تامین کند.

وی افزود: باید مدیران برق شهرستانها پیگیر جذب درآمدهای متفرقه برای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی باشند، ممکن است همکاران در ارتباط با مشترکین ملاحظاتی داشته باشند اما مماشات با مشترکین بدهکار از نظر عرفی و عقلی به ضرر خود شهرستان تمام می شود.

مهندس ذبیحی بیان کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی مشمول نظارت دیوان محاسبات می شود، در این راستا اصلاحات و تغییراتی در رویه های معمول شرکت انجام می گیرد اما تلاش شده است که حداقل تغییرات در پرداختی به کارکنان اعمال شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییر رویکرد نظارتی دیوان محاسبات، رعایت بودجه مصوب شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در همه بخشها ضرورت دارد و همه اقدامات و برنامه ریزیها و قراردادهای پیمانکاران باید در چارچوب بودجه مصوب انجام گیرد تا هیچ انحرافی از بودجه یا عدم رعایت قانون اتفاق نیافتد.  

مهندس ذبیحی با اشاره به ابلاغ نظام نامه ای از سوی وزیر نیرو در خصوص “حاکمیت شرکتی” که چند ماه قبل انجام گرفت، افزود: با توجه به موضوعات مندرج در این نظام نامه، پیگیری جدی تر مفاد آن در سال ۱۴۰۲ در سطح شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تلاش مسئولان مربوطه نسبت به تکمیل و افزایش بهره وری مرکز خدمات فنی و بهره برداری کامل مرکز بازسازی و مدیریت لوازم اندازه گیری این شرکت در ماه های آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است به شکل جدی تری در حوزه انبارها وارد عمل شود و نسبت به سازماندهی آنها اقدام کرد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

هشت + 10 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image