پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
آغاز برق‌رسانی به ۲۵ سایت نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت، اجرای طرح زیرساختهای برق رسانی به ۲۵ سایت نهضت ملی مسکن در سطح ۱۱ شهرستان استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدی زاده افزود: در این راستا برای تکمیل زیرساخت برق ۲۵ سایت نهضت ملی مسکن مزبور به ۲ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری استان خراسان رضوی برق رسانی به ۲۰۰ سایت نهضت ملی مسکن و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد ۲۷ سایت در حوزه جغرافیایی شرکت توزیع نیروی برق مشهد و طرقبه و بقیه در ۳۱ شهرستان دیگر استان قرار دارد که قرار است پس از تخصیص زمین و تسهیلات بانکی به متقاضیان، به موازات ساخت مسکن و پس از اتمام جدول گذاری و آماده سازی معابر، تامین برق آنها نیز بر اساس اولویت بندی آغاز شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون زیرساختهای برق نهضت ملی مسکن در ۹ شهرستان خواف، فریمان، بردسکن ، سبزوار، نیشابور، گناباد، بجستان،تربت حیدریه و کاشمر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال پیشرفت خوبی دارد و برابر با مصوبه شورای عالی مسکن کشور قرار است با مشارکت وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و راه و شهرسازی و استانداری تامین منابع تخصیص یابد و در گام بعد ساختمانهای طرح نهضت ملی مسکن که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و سفت کاری را به پایان رسانیده اند، تامین برق شوند.

او ادامه داد: در صورتی که منابع اعتباری مناسبی در اختیار شرکت قرار گیرد این ظرفیت وجود دارد که سایتهای نهضت ملی مسکن بیشتری تحت پوشش برق رسانی قرار گیرد، نقشه های تفصیلی و طراحی لازم برای همه سایتهای نهضت ملی مسکن و برآوردهای مالی و فنی آن نیز انجام شده است که در صورت تامین اعتبار برق رسانی انجام می گیرد.



برق‌رسانی به ۱۹ روستای خراسان رضوی

مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تعداد روستاهای برق دار خراسان رضوی (به جز روستاهای شرکت توزیع برق مشهد) ۲ هزار و ۸۰۰ روستاست که در سال ۱۴۰۰ هشت روستا و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ روستا در استان برق‌دار شدند و امسال نیز برق رسانی به ۱۵ روستای دیگر انجام می گیرد.

مهدی زاده افزود: از ۲ سال قبل طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی آغاز شد که در این راستا هزار و ۹۰۰ روستا هدف‌گذاری شده است و این طرح در سال نخست (۱۴۰۰) در ۴۰۰ روستا و در سال ۱۴۰۱ در ۳۷۰ روستای استان اجرا شد که امسال اصلاح و بهسازی شبکه برق ۳۳۰ روستای دیگر در دست اجراست.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خدمات مهم و ماندگار شرکت به جامعه زحمتکش عشایر استان، برق رسانی از طریق طراحی و ساخت و تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل به هر خانوار با قیمت مخفف ۹۰ درصد رایگان است که در این راستا از ابتدای طرح هزار و ۳۵۰ دستگاه تحویل خانوارهای عشایر کوچ رو شده و تا پایان سال جاری ۸۵۰ دستگاه دیگر تحویل خواهد شد.

او اضافه کرد: منابع اعتباری طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی طبق مصوبه مجلس از منابع عوارض برق است که در سال جاری حدود ۲ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار داریم که در این راستا اقدامات بهسازی شامل جا به جایی پایه های برق در معابر رفع افت ولتاژ برق، بهبود روشنایی معابر، مقاوم سازی شبکه های فرسوده و تبدیل سیم به کابل انجام می گیرد.

به گفته مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی شمار مشترکان روستایی استان ۶۵۰ هزار مشترک است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۶ شهریور ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۶ شهریور ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

4 × 2 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image