پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷
برق‌رسانی به ۴۱ روستای خراسان رضوی در دولت سیزدهم

مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از سال ۱۴۰۰ و آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۴۱ روستا بالای ۱۰ خانوار جمعیت در این استان برقدار شده اند.

به گزارش روابط عمومی، هادی مهدیزاده افزود: تعداد روستاهای برق دار خراسان رضوی (به جز روستاهای شرکت توزیع برق مشهد) ۲ هزار و ۸۴۶ روستا است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷ روستا، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ روستا و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ روستا در استان برق‌دار شده اند.

وی هدفگذاری امسال خراسان رضوی در برق رسانی روستایی را تامین برق ۱۳ روستا ذکر و بیان کرد: هدف مزبور تاکنون محقق و روستاها برق دار شده اند.

مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ۲ سال قبل طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی در قالب طرح بهارستان و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی آغاز شد که در این راستا هزار و ۹۰۰ روستا هدف‌گذاری شده که تاکنون پاکسازی شبکه برق حدود ۱۰۰۰ روستا انجام شده است.

مهدیزاده اظهار کرد: این طرح در سال نخست یعنی سال ۱۴۰۰ در ۴۰۰ روستا و در سال ۱۴۰۱ در ۳۷۰ روستای استان اجرا گردید و در حال حاضر نیز اصلاح و بهسازی شبکه برق در ۳۳۰ روستای دیگر در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خدمات مهم و ماندگار شرکت توزیع برق استان به جامعه زحمتکش عشایر، برق رسانی از طریق طراحی و ساخت و تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل به هر خانوار با قیمت مخفف ۹۰ درصد رایگان است که در این راستا از ابتدای طرح تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی تحویل خانوارهای عشایر کوچ رو شده است.

او اضافه کرد: منابع اعتباری طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی (طرح بهارستان) طبق مصوبه مجلس از منابع عوارض برق است که در سال جاری حدود ۱۹۵۰ میلیارد ریال منابع در اختیار داریم که در این راستا اقدامات بهسازی شامل جابجایی پایه های برق در معابر، رفع افت ولتاژ برق، بهبود روشنایی معابر، مقاوم سازی شبکه های فرسوده و تبدیل سیم به کابل انجام می گیرد.

به گفته مدیر طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی شمار مشترکان روستایی استان ۶۵۰ هزار مشترک است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

20 + هفده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image