پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
بیست و هشتمین همایش استانی HSE در ۶ نقطه از خراسان رضوی برگزار شد

بیست و هشتمین همایش استانی علمی – تخصصی HSE در مناطق ۶ گانه زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به مرکزیت نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، قوچان و کاشمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرک توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید سروش مهر در همایش ایمنی HSE (ایمنی، بهداشت، محیط زیست) در دانشگاه نیشابور گفت: این همایشها در ۶ منطقه مزبور با بهره گیری از حداکثر توان با محورهای تفکر ایمن، ایمنی در تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، ایمنی در گذر از پیک بار برگزار شده است.

حمید سروش مهر افزود: خوشبختانه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سه سال گذشته بویژه سال ۱۴۰۱ هیچ حادثه جدی منجر به فوتی برای نیروهای عملیاتی بوجود نیامده اما حوادث “بخیر گذشت” متعددی رخ داده که زنگ خطری برای شرکت است.

وی اظهار داشت: هر ساله در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی حوادث تجزیه و تحلیل می شوند که مهمترین آنها شامل برق گرفتگی، ارک زدگی، سقوط و تصادفات می شود، بررسی و تحلیل حوادث با نگاه درس آموزی از آنها به عنوان یک منبع مهم از داده ها برای برنامه ریزی و انجام اقدامات کاهنده حوادث یاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی موفق شده است با اقدامات کنترلی تعداد حوادث برق گرفتگی و ارک زدگی را کاهش دهد اما هنوز با حادثه صفر فاصله دارد؛ ضمن اینکه حوادث رانندگی و تصادفات روند صعودی داشته است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۵ حادثه منجر به فوت در حوزه شرکتهای توزیع برق در کشور به ثبت رسیده که ۱۷ مورد سقوط از پایه ناایمن بوده، سهم خراسان رضوی از این حوادث صفر بوده اما حوادثی به دلیل پوسیدگی پایه در این استان رخ داده که بخیر گذشته است.

سروش مهر انواع دیگر حوادث سقوط برای نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را سقوط بر اثر تعجیل در کار جمع آوری اتصال زمین و صعود از پایه بدون کمربند و کلاه، سقوط از پایه هنگام عبور از پایه چراغ بر روی تیر و سقوط از نردبان ذکر کرد که نسبت به آخرین مورد هشدار جدی داد.

وی ضرورت داشتن “تفکر ایمن” را قبل از انجام هر کاری را اقدامی اساسی در پیشگیری از بروز حوادث دانست و گفت: جستجو و شناسایی خطرات، تجزیه و تجلیل خطر، پیدا کردن علت و از بین بردن آن و در نهایت اطلاع دادن به دیگران از مولفه های داشتن تفکر ایمن است، خطرات را نیز باید در محیط پیرامون، روش انجام کار، تجهیزات و ابزار کار، افراد و همکاران جستجو کرد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: راه حل مناسب برای اطمینان از تفکر ایمن در حین کار برای سرپرستان و کارشناسان برگزاری نشستهای تفهیم کار و تاکید بر صدور مجوز کتبی قبل از انجام کار است، مدیران نیز باید همیشه و در تمام لحظات به ایمنی توجه داشته باشند، ایمنی یک فرهنگ است که باید نهادینه شود و مدیران باید از آن حمایت و مراقبت کنند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

پانزده + چهارده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image