پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
توسعه فعالیتهای خط گرم در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مطابق با نقشه استراتژیک این شرکت در راستای کاهش انرژی توزیع نشده و بهبود این شاخص، فعالیتهای حوزه خط گرم توسعه یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، سید جواد رضایی “عملیات فرمان از راه دور” و “عملیات فرمان از راه نزدیک” را از روشهای فعالیتهای خط گرم برشمرد و گفت: در دو سال اخیر با تامین ابزار و تجهیزات لازم و آموزش نیروهای اجرایی، تمام شهرستانهای شرکت به حوزه خط گرم فرمان از دور مجهز شدند.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: عملیات خط گرم به صورت فرمان از راه دور توسط نیروهای امانی شرکت اجرا می شود که این عملیات در تمام مدیریتهای ۲۹ گانه استان توسط این نیروها در قالب گروه های سه نفره انجام گرفته و برنامه شرکت نیز تقویت این نیروها و تجهیزات مورد نیاز آنان است.

رضایی با اشاره به آموزشهای ارایه شده در حوزه فعالیتهای خط گرم اضافه کرد: در چهار دوره آموزشی که در مجتمع آموزشی صنعت آب و برق خراسان برگزار شد در مجموع حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای سیمبان شاغل در تعمیرات و اتفاقات گواهینامه خط گرم فرمان از دور دریافت کردند.

وی اظهار داشت: بسیاری از تکنسین ها و همه ناظرین بهره‌ برداری نیز به صورت جداگانه و در دوره‌های کوتاه مدت آموزش لازم برای نظارت بر عملکرد گروههای اجرایی در حوزه عملیات خط گرم را دریافت کردند.

وی با اشاره به ضرورت اطمینان از سلامت ابزار و تجهیزات خط گرم گفت: با حمایت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مرکز پشتیبانی فنی و آزمایشگاه فشار قوی در محل اداره مرکزی انبارهای شرکت راه اندازی شده که تست دوره ای تجهیزات و ابزار خط گرم شهرستانها در این مرکز و با تجهیزات بروز انجام می شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در حوزه خط گرم فرمان از نزدیک، برای نخستین بار سه گروه عملیاتی در سه منطقه زیر پوشش این شرکت در حال شکل گیری است.

رضایی با بیان اینکه برای استقرار خط گرم فرمان از نزدیک در چهار مرحله باید اقداماتی انجام می گرفت، افزود: مرحله نخست شامل اخذ مجوز از توانیر بود که این مهم پارسال با پیگیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی و معاونت وقت امور بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت انجام گرفت.

وی ادامه داد: مرحله دوم شامل تامین بالابر بوم عایق بود که برای این منظور خرید کامیون در اواخر سال قبل انجام شد و به منظور نصب دکل با عقد قرارداد، تحویل یکی از شرکتهای مجاز سازنده بالابر گردید، اما از نظر زمانی در این بخش مقداری از برنامه عقب هستیم که امیدواریم شرکت مذکور تا دیماه سال جاری بالابرها را تحویل دهد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مرحله سوم شامل تامین ابزار خط گرم فرمان از نزدیک بود که با وجود محدودیت تولید برخی از این ابزار در داخل کشور، این مورد نیز انجام و ابزار تحویل انبار شد.

وی اضافه کرد: مرحله چهارم که بسیار زمانبر بود شامل گزینش نیروهای توانمند از بین نیروهای موجود تعمیرات و آموزش آنان می شد که در این زمینه با همکاری سایر دفاتر شرکت از جمله دفتر آموزش، دوره آموزشی زیر نظر مهندس رجائی زاده از اساتید برجسته کشور در زمینه خط گرم فرمان از نزدیک برگزار شد.

رضائی بیان کرد: پس از مرحله مزبور، ۱۲ نفر همکار آموزش دیده در قالب سه گروه ورزیده خط گرم فرمان از نزدیک در شهرستانهای سبزوار، نیشابور و تربت جام مستقر خواهند شد و وظیفه تعمیرات شبکه به صورت خط گرم فرمان از نزدیک را در آن مناطق و شهرستانهای مجاور برعهده خواهند داشت.

وی گفت: هر چند با توجه به وسعت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی و پراکندگی شهرستانهای استان نیاز به گروههای بیشتری از خط گرم فرمان از نزدیک هستیم اما راه اندازی سه گروه مزبور نویدبخش آینده روشن در این حوزه است.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد، با ظرفیت ایجاد شده در حوزه عملیات خط گرم و با تاکید بر رعایت ۱۰۰ درصدی اصول ایمنی و HSE ، شاهد بهبود شاخص انرژی توزیع نشده و خدمت رسانی شایسته و با کیفیت به مردم عزیز استان باشیم.

شایان ذکر است: خط گرم در واقع به خط انتقالي گفته مي شود كه برق در آن جريان داشته و ولتاژ دارد، عملیات روی خط گرم مناسب ترین راه برای کاهش قعطی های شبکه و بالا بردن قابلیت اطمینان و پایداری خط است و در زمره برنامه های نقشه استراتژیک این شرکت به شمار می رود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

20 − هفت =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image