پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
توصیه های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای استفاده ایمن از تجهیزات گرمایشی

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز و برق در شرایط کنونی، از شهروندان خواست با توجه به برودت هوا، برای گرمایش فضای منزل مسکونی استفاده از سوختهای دیگر مانند نفت یا گاز مایع را جایگزین گاز شهری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید سروش مهر گفت: لازم است در شرایط کنونی از برق برای گرمایش محیط استفاده نشود، اما در صورت اضطرار و استفاده از بخاری برقی رعایت برخی از نکات ضرورت دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد از بخاری و دیگر لوازم برقی در مکانهای مرطوب مانند حمام استفاده نکنند، از کلیدهای جریان نشتی(RCD ) برای منازل استفاده کرده و از قرار دادن ظرف غذا و کتری چای بر روی بخاری برقی اجتناب نمایند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: لازم است که شهروندان از عایق بودن سیم های وسایل برقی اطمینان حاصل نمایند، دوشاخه وسایل برقی را بررسی کنند و از مستحکم بودن اتصالات آن مطمئن شوند.

سروش مهر اظهار داشت: دستکاری لوازم برقی خطرناک بوده و باید برای تعمیرات آنها از افراد متخصص استفاده شود، بهره گیری از لوازم برقی کم مصرف و دارای فیوز مناسب بهترین گزینه برای گرمایش فضا است، به هیچ عنوان نباید از هیتر برقی یا بخاری برقی در زیر کرسی استفاده شود بلکه در این زمینه به کار بردن کرسیهای برقی دارای ترموستات تنظیم حرارت توصیه می گردد.

وی اجتناب از قراردادن بخاری یا هیتر برقی در کنار مواد قابل اشتعال، خاموش کردن بخاری برقی و خارج کردن دوشاخه برق از پریز هنگام خروج از منزل را متذکر شد و گفت: در صورتی که شهروندان متوجه بروز کوچکترین آتش سوزی شدید در منزل شدند، به سرعت فیوز را از کنتور خارج کرده و با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس گیرند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ | تاریخ بروز رسانی: ۲۸ دی ۱۴۰۱ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

12 − ده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image