پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
خراسان رضوی پیشرو در تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار

مجری طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، این شرکت را در زمره شرکتهای پیشرو در زمینه اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در کل کشور دانست و گفت: دلیل این ادعا آغاز اجرای آن از سال ۱۳۹۷ است. 

به گزارش روابط عمومی، جواد دیباج گفت: شروع اجرای این طرح در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از سال ۱۳۹۷ بوده که از آن زمان تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده اما عمده فعالیت در این طرح مربوط به سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تمرکز اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار بیشتر بر روی ۱۰ شهرستان مانند سبزوار، نیشابور، سرخس، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و.. که بیشترین سرقت سیم مسی را داشتند، قرار گرفت و این طرح از سال ۱۴۰۰ به همه شهرستانهای استان تسری یافته که انتخاب محل اجرای طرح و برنامه ریزی آن برعهده مدیریت برق شهرستان است.

دیباج هدفگذاری امسال شرکت توزیع برق خراسان رضوی برای اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ذکر و بیان کرد: چشم انداز اتمام این طرح برای شرکت سال ۱۴۰۴ است و در صورت تحقق هدف امسال و اتمام ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در سال آینده، سه هزار کیلومتر دیگر برای سال ۱۴۰۴ باقی می ماند.

مجری طرح تبدیل سیم به کابل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: قبل از اینکه توانیر سهم سالانه را برای اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سال ۱۴۰۱ تعیین کند، این شرکت کار را آغاز کرده بود و بیشتر از سهم خود از این طرح را در سال گذشته اجرا کرد، در واقع شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی جزو شرکتهای پیشتاز در این زمینه است.

مهندس دیباج خاطر نشان کرد : کمیته اجرایی کابل خودنگهدار متشکل از معاونین و مدیران ستادی در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت و نشستهای هفتگی خود را با هدف رفع مشکلات اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سراسر استان خراسان رضوی آغاز کرده است و در این زمینه مشاور نیز طرح را همراهی می کند.

وی اضافه کرد: تاکنون نشست کمیته اجرایی کابل خودنگهدار در همه شهرستانهای خراسان رضوی برگزار و وضعیت اجرای طرح مزبور در شهرستان مربوطه پس از بازدید میدانی از پروژه ها بررسی شده است.

وی اظهار داشت: سیم های مسی در شبکه مشکلات زیادی دارند از جمله اینکه به دلیل گران بودن مس در معرض شدید سرقت هستند، در مواجهه با برخورد اشیا و درختان آسیب پذیر بوده و تلفات برق، برق گرفتگی ، صدمه به محیط زیست و افت ولتاژ نیز در آنها زیاد است.

مجری طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به مزایای کابل خودنگهدار اشاره کرد و گفت: شبکه کابل خودنگهدار ، عایق و سه فاز بوده و معایب سیم مسی را ندارد، افت ولتاژ را رفع می کند، تلفات برق و برق گرفتگی را به شدت کاهش می دهد، حریق را منتفی می کند و سرقت از آن ممکن نیست. 

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد از هزینه اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از محل فروش سیم های مسی و مابقی هزینه های آن از محل منابع داخلی شرکت تامین می شود.

وی برآورد هزینه امسال برای اجرای هر کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را ۳۵۰ میلیون تومان ذکر و بیان کرد: هزینه اجرای این طرح هر سال افزایش داشته به طوری که سال گذشته این رقم برای اجرای هر کیلومتر تبدیل سیم به کابل در استان ۲۲۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ حدود ۱۵۰ میلیون تومان بود.

مجری طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون تبدیل سیم به کابل در شهر چناران و شهرستان گلبهار به اتمام رسیده و گلبهار به عنوان نخستین شهرستان سبز خراسان رضوی شناخته شده است.

مهندس دیباج خاطر نشان کرد: اجرای طرح تبدیل سیم به کابل در روستاهای چناران از سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود ۷۰ درصد از روستاها پاکسازی شده است لذا بزودی چناران نیز تبدیل به شهرستان سبز خواهد شد.

وی بیان کرد: همه مدیریت های برق شهرستانهای خراسان رضوی تقریبا از ۶۳ قلم ابزار مورد نیاز اجرای طرح تبدیل سیم به کابل برخوردار هستند و همه کارکنان امانی و پیمانی آنها نیز دوره آموزشی مربوطه را پشت سر گذاشته اند، ضمن اینکه در صورت اعلام نیاز، دوره بازآموزی کارکنان نیز در این بخش برگزاری می گردد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

18 + نه =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image