پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹
دوره آموزشی نگهداشت ترانسفورماتور مبتنی بر قابلیت اطمینان در مشهد برگزار شد

دوره آموزشی نگهداشت ترانسفورماتور مبتنی بر قابلیت اطمینان با حضور جمعی از مهندسین و کارشناسان حوزه توزیع برق کشور در محل پژوهشگاه نیرو- مرکز خراسان، واقع در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، نماینده پژوهشگاه نیرو در این دوره در تبیین اهداف آن گفت: هر چه بهتر بتوانیم ترانسفورماتور را بشناسیم و با کارکردها و جزئیات آن آشنا شویم، بهتر خواهیم توانست آن را مدیریت کنیم.

دکتر صفری بیان کرد: مدیریت یک ترانسفورماتور از طریق مولفه های مدیریت دارایی های فیزیکی قابل انجام است و مدیریت دارایی فیزیکی یک مفهوم بسیط دارد و جفاست که آن را با نگهداری و تعمیرات برابر بدانیم.

وی ساختار مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع نیروی برق را شامل مالکان دارایی، مدیران دارایی و سرویس دهندگان دارایی ذکر و بیان کرد: امیدواریم در پایان این دوره آموزشی به مدیریت هوشمند ترانسفورماتور به عنوان یک دارایی ارزشمند در شبکه توزیع دست یابیم.

مجری طرح مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این دوره آموزشی گفت: در دنیای امروز که همواره با محدودیت شدید منابع مواجه هستیم، مدیریت دارایی های فیزیکی یک روش برای خلق ارزش از دارایی های موجود است و با پرداختن به موضوعات مربوط به مدیریت قابلیت اطمینان می توانیم از منابع موجود بیشترین بهره وری را به دست آوریم.

مهندس ناصر نایب افزود: که بودجه ای که صرف نگهداشت شبکه توزیع برق می شود، با آنچه که باید بر اساس حجم و گستردگی شبکه های توزیع هزینه شود فاصله زیادی دارد و لذا مدیریت دارایی های فیزیکی افزایش بهره وری و ارزش آفرینی را به دنبال دارد که این مهم خود را در رویکردهای تعالی محور در هر سازمانی اعم از رویکردهای دارایی محور، تیم محور و فرآیندمحور نشان می دهد.

مجری طرح دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این دوره آموزشی نحوه نگهداشت ترانسفورماتور مبتنی بر قابلیت اطمینان با بهره گیری از مولفه های مربوط به مدیریت دارایی های فیزیکی طی سه روز آموزش داده می شود.

مهندس نایب افزود: مدل سازی الگوریتم فرآیندمحور RCM ترانسفورماتور، کارگاه عملی پیاده سازی فرآیندمحور RCM ترانسفورماتور، آشنایی با روش نگهداشت مبتنی بر قابلیت اطمینان، مزایای روش RCM بر روی شبکه سیستم ترانسفورماتور، جایگاه RCM در مدیریت دارایی های فیزیکی، از مباحث تئوری و عملی این دوره آموزشی است.

وی ارایه سطوح تعمیرات ترانسفورماتور و ارتباط مدهای خرابی با آن، تجزیه و تحلیل آسیب دیدگی ترانسفورماتورهای توزیع به همراه راه حل های مناسب و پرسش و پاسخ را در یک محیط تعاملی و کارگاهی از دیگر بخشهای این دوره آموزشی برشمرد.

دوره آموزشی نگهداشت ترانسفورماتور مبتنی بر قابلیت اطمینان طی روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ مهرماه در محل مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خراسان با حضور ۵۰ نفر از شرکت های توزیع برق سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شد و در این دوره از دانش ۸ نفر از اساتید مدیریت دارایی های فیزیکی، قابلیت اطمینان و ترانسفورماتور بهره گیری شد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

سه × دو =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image