پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷
سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی برای نیروگاه های خورشیدی در خراسان رضوی

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ارزش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی این استان به پنج هزار میلیارد ریال رسیده است. 

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایسنا، مهدی مرزبانی افزود: ظرفیت استان خراسان رضوی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مطلوب است، این استان دارای ظرفیت بی‌نظیری در زمینه تابش آفتاب است و به طور متوسط سالانه حدود ۳۰۰ روز آفتابی دارد که برای مولدهای خورشیدی بسیار مناسب است.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با توجه به تاکید ویژه دولت سیزدهم در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، در این راستا در ۲ سال گذشته تاکنون در حوزه عملیاتی این شرکت یک هزار و ۱۱۵ نیروگاه خورشیدی انشعابی مربوط به مشترکین برق به ظرفیت مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلووات نصب شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس به ظرفیت ۷.۳۳ مگاوات در خراسان رضوی نصب شده است، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کمک به رفع ناترازی در تولید و مصرف برق کرده و باعث کاهش تلفات شبکه برق می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی را به لحاظ اقتصادی به صرفه دانست و گفت: با توجه به سیاستهای دولت سیزدهم برای افزایش تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذی، نرخ خرید تضمینی برق از این نیروگاه‌ها طی ۲ سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که باعث ترغیب مشترکین به نصب این سامانه ها و افرایش ظرفیت تولید انرژی در استان شده‌ است.

مرزبانی اضافه کرد: درآمد مشترکین از محل خرید تضمینی برق توسط دولت در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: چشم انداز استان برای افزایش نیروگاه‌های خورشیدی بسیار روشن بوده و هدف‌گذاری انجام شده طی سال ۱۴۰۳، رسیدن به ظرفیت ۲۰ هزار کیلووات برای نیروگاه های خورشیدی مشترکین و ۱۵ مگاوات برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس بزرگ است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

20 + نوزده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image