پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳
قطعی برق در زمستان پارسال به دلیل نرسیدن سوخت به نیروگاه ها بود

معاون هماهنگی حوزه شرق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال مشکل قطعی برق در زمستان به صورت مستقیم اتفاق نیافتد بلکه این مشکل مربوط به ناترازی در تامین و مصرف گاز بود که باعث عدم تامین سوخت مناسب برای نیروگاه ها و کاهش تولید برق از سمت آنها شد که در نهایت قطعی برق را به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی، سعید شریفی در نشست روسای انجمن‌های همگن خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مشکل ناترازی در تامین گاز در زمستان سال گذشته و تبعات ناشی از آن برای شرکت برق گفت: پارسال در شهرستان تربت جام به دلیل قطع گاز و توزیع بخاریهای برقی و رو آوردن مردم به سمت استفاده از انرژی برق، فشار خیلی زیادی روی شبکه برق آمد.

وی ادامه داد: در نتیجه بروز این مشکل، عمده ترانسفورماتورها از بار نامی خود عبور کرد، تعدادی از آنها سوخت و تعدادی هم در آستانه سوختن قرار گرفت، به طوری که سیم های آن حالت مومی پیدا کرد.

معاون هماهنگی حوزه شرق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در دمای منهای ۱۷ درجه زمستان پارسال و در شرایطی که هیچ خودرویی در شهر تربت جام تردد نمی کرد، شرکت توزیع برق استان به صورت شبانه روزی در حال تعمیر ترانس ها بود و توانست شبکه برق را سرپا نگه دارد.

وی گفت: در زمستان محدودیتی در تامین برق وجود ندارد اما نرسیدن گاز به نیروگاه ها، قطعی برق را باعث می شود، این در حالی است که زیرساختهای شبکه توزیع در استان به نحوی است که هیچ خللی در تامین برق صنایع ایجاد نمی شود.

شریفی اضافه کرد: در تابستان گذشته نیز محدودیت مصرف برق برای صنایع در خراسان رضوی به صورت یک روز در هفته بود که در برخی از شهرکهای صنعتی با روز جمعه جابه جا شد، اما در مجموع انرژی توزیع شده برای شبکه برق استان در تابستان افزایش داشته اما باعث مصرف کمتر انرژی از سوی صاحبان صنایع نشده و مصرف انرژی آنها در این مدت روند افزایشی داشته است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

هجده − هجده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image