پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹
میزان خاموشی در خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه در سال رسید 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: متوسط زمان خاموشی هر مشترک (SAIDI) در این استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به عدد ۸۶ دقیقه در سال رسید اما امسال هدفگذاری این شرکت، عدد ۷۹ دقیقه در سال تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی، احمد اسدی افزود: در این راستا تلاش می شود گروه های خط گرم فرمان از نزدیک توسعه و گروههای خط گرم راه دور شهرستانها فعالتر عمل کنند تا بتوان با ادامه این روند چشم انداز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی مبنی بر رسیدن به عدد ۷۰ دقیقه در پایان سال ۱۴۰۴ را محقق کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در تابستان ۱۴۰۲ با انجام برنامه های کنترل و مدیریت بار، اوج مصرف و پیک بار استان به میزان هزار و ۵۴۰ مگاوات ثبت شد، این در حالی بود که نیاز مصرف مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در تابستان سال ۱۴۰۲ حدود هزار و ۷۰۰ مگاوات پیش بینی شده بود.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا در تابستان پارسال ۱۳ روز عبور از محدوده پیک بار اتفاق افتاد و ۲۷ روز نیز مصرف در محدوده اوج بار واقع شد.

مهندس اسدی با تاکید برآمادگی مدیریتهای برق شهرستانها برای کنترل پیک بار تابستان سال ۱۴۰۳ گفت: پستهای فوق توزیع دارای بارگذاری بالای ۷۰ درصد (پربار) مشخص شده و لازم است به منظور کاهش بار پستهای فوق توزیع مذکور برنامه ریزی لازم برای جابجایی بار بر روی پست فوق توزیع مجاور انجام گیرد.

وی در خصوص عملکرد بهره برداری از نقاط تحت اتوماسیون شبکه توزیع برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: مجموع فرامین موفق صادر شده در سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۷ مورد بود که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۶۵ مورد در زمان پیک بار قرار داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بررسی مشکلات شبکه فشار متوسط، اجرای طرحهای سرمایه ای گذر از پیک بار، کنترل بار پستهای توزیع عمومی و فیدرهای فشار ضعیف، پیگیری رفع نواقص احتمالی نقاط اتوماسیون شبکه،  لزوم مکاتبه با مشترکین حساس و مهم برای پیش بینی نصب مولد اضطراری در زمان اجرای برنامه های مدیریت مصرف از اولویتهای این معاونت برای مدیریت بار امسال دانست.

سدی، شناسایی عیوب شبکه و بررسی افزایش علل خاموشی و عملکرد فیدرهای ۲۰ کیلوولت به صورت ریشه ای و برنامه ریزی به منظور سرویس خطوط با اولویت فیدرهای پرعارضه، شناسایی کانونهای خطر و مناطق آسیب پذیر شبکه، اصلاح و بازسازی هدفمند تاسیسات از موضوعاتی برشمرد که باید برای افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه های توزیع رعایت شود.

وی اظهار کرد: رعایت مواردی از جمله بهسازی شبکه و تجهیزات فرسوده به منظور پایداری شبکه با استفاده از ظرفیت اعتبارات طرح بهارستان، پیگیری تعمیر و بازسازی تجهیزات آسیب دیده و برگشت آنها به شبکه (لجستیک معکوس)،  مدیریت بر اعمال خاموشی های بابرنامه ضروری است.

وی در حوزه نصب سامانه های خورشیدی پشت بامی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به عنوان نخستین استان در کشور با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تقاضا در ۲۹ شهرستان کار نصب سامانه های خورشیدی را آغاز کرد و تاکنون هزار و ۱۷۷ سامانه در شهرستانهای مختلف نصب کرده است.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

11 + چهار =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image