پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷
نهضت تولید سبز با برق سبز در خراسان رضوی کلید خورد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق چاه های کشاورزی استان حسب ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاههای کشاورزی در استان خراسان رضوی بعنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا خدابنده افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تأمین برق چاه های کشاورزی در استان است.

وی اضافه کرد: در این راستا دارندگان چاه های کشاورزی می توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستانها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل های خورشیدی اقدام کنند.

خدابنده بیان کرد: خراسان رضوی یکی از استانهای پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی بوده و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است که برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه های خورشیدی برای چاه های کشاورزی ،روش اجرایی در این شرکت تدوین و به تمام مدیریت های برق شهرستانها ارسال گردید. که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان محترم، به همکاران این شرکت درشهرستانها مراجعه تا راهنمایی لازم به ایشان انجام و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود .

دکتر خدابنده اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیتهای این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در هر شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان ها تشکیل و به صورت هفتگی نشستهای خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد و این طرح اجرایی گردد.

وی اطلاع رسانی لازم در رسانه های محلی و شبکه های مجازی در هر شهرستان و در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمانهای اداری بویژه مدیریتهای برق و جهاد کشاورزی شهرستان ها را ضروری دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با اجرای نهضت نصب نیروگاه های خورشیدی برای چاه های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگرنیز تأمین شود.

شایان ذکر است که ۲۱ هزار و ۸۱ مشترک از کل مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را بخش کشاورزی تشکیل می دهد که بیشترین مصرف برق این استان را در سال گذشته به میزان سه میلیارد و ۶۲۸ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴.۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین استان را داشتند.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تاریخ بروز رسانی: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

15 − دوازده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image