پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷
پروژه تحقیقاتی شرکت توزیع برق خراسان رضوی در سطح کشور برتر شد

پروژه تحقیقاتی شرکت توزیع برق خراسان رضوی در سطح کشور برتر شد

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در راستای فعالیتهای پژوهشی مساله محور در مجموعه واحدهای ستادی و شهرستان‌های زیرمجموعه، موفق به کسب عنوان پروژه برتر تحقیقاتی در سطح وزارت نیرو شد.

به گزارش روابط عمومی، در این راستا طی مراسمی با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر، تندیس افتخار و لوح تقدیر با امضای معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو به مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعطا شد.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق خراسان رضوی در این باره گفت: این پروژه با عنوان «بهینه‌سازی و ارتقای سامانه جایابی بهینه تجهیزات حفاظتی و تحلیل شبکه توزیع» با مشارکت تیم تحقیقاتی دانشگاه حکیم سبزواری به سرپرستی دکتر «محمد ابراهیم حاجی‌آبادی» و نظارت مهندس «کامبیز کاوه» در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید و پس از ارسال مستندات آن به وزارت نیرو، توانست عنوان پروژه برتر بخش توزیع را در کشور کسب کند.

ناظر پروژه تحقیقاتی مزبور نیز در خصوص اهمیت آن گفت: این پروژه در مقیاس انجام شده با بکارگیری همزمان «روش‌های نوین مدل‌سازی تئوری مساله» و «در نظر گرفتن ملاحظات اجرایی بهره‌برداری و مهندسی توزیع» برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

مهندس کامبیز کاوه افزود: در روش‌های قبلی برای ساده‌سازی مساله، متغیرهای محدودی به کارگرفته می‌شد ولی در این سامانه نرم‌افزاری به طور همزمان هر پنج شاخص قابلیت اطمینان (SAIDI، SAIFI، ENS، MAIFI و COST) در کنار اعمال بخشی از دستورالعمل‌های حفاظت شبکه در الگوریتم پروژه در نظر گرفته شده ‌است.

ناظر پروژه تحقیقاتی مزبور با اشاره به تحت وب بودن سامانه نرم‌افزاری گفت: این سامانه، ولتاژهای گره شبکه را به صورت طیف رنگی نشان داده به طوری که کاربر در یک نگاه، از نقاط ضعف ولتاژی شبکه، اطلاع پیدا می کند.

وی اضافه کرد: ضمناً امکان تفکیک کات اوت فیوزهای سرخط و ترانسفورماتورها نیز وجود دارد که این مهم قابلیت شناسایی سرخط‌ های بدون تجهیز حفاظتی کات اوت فیوز را فراهم می کند.

مهندس کاوه اضافه کرد: این سامانه علاوه بر امکان تحلیل شبکه موجود می‌تواند نسبت به بازآرایی کلیه تجهیزات قطع کننده یا حفاظتی واقع بر روی فیدرهای فشار متوسط نیز اقدام نماید.

وی اظهار کرد: از دیگر مزایای این سامانه علاوه بر جایابی هوشمند تجهیزات این است که کاربر می‌تواند با مجوز ادمین سامانه در صورت نیاز و بنا به ضرورت های فنی و اجرایی در شرایط خاص نسبت به تعیین محدوده نصب تجهیز به صورت دستی مبادرت نماید.

مهندس کاوه گفت: ضمناً انتخاب تعداد و نوع کلید یا تجهیز حفاظتی که در فرآیند جایابی هوشمند سامانه انجام می‌گیرد، می‌تواند نظر کاربر را نیز لحاظ نماید.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

سه + هجده =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image