پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۱۴
کدگذاری بیش از هزار تجهیز ارتباطی در حوزه ارتباطات شرکت توزیع برق خراسان رضوی

مدیر دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با کدگذاری بیش از هزار تجهیز ارتباطی، تحول دیجیتال در حوزه ارتباطات شرکت آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی، شهرام کیخایی افزود: شبکه توزيع نیروی برق خراسان رضوی در پهنه ای به وسعت ۱۰۷ هزار و ۷۸۴ کیلومترمربع با داشتن طولانی ترین شبکه توزيع برق در سطح کشور و همجواری با دو کشور افغانستان و ترکمنستان و استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و یزد، خدمات خود را در ۳۱ مدیریت برق شهرستان و حدود ۷۱ مرکز خدماتی، به تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در سطح شهرها و روستاها ارائه می دهد.

وی بیان کرد: یکی از مولفه های ارائه خدمات باکیفیت و شایسته به مشترکین و ذی نفعان، وجود ارتباطات شبکه پایدار و دارای افزونگی در سطح کل شرکت توزیع برق خراسان رضوی است.

کیخایی اظهار کرد: از این رو دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه طی سالهای اخیر، پروژه های ارتباطی متعددی از جمله نصب و راه اندازی لینک های رادیویی (طرح چکامه)، نصب و راه اندازی بیسیم های دیجیتال و پروژه اتصال ۱۲ مدیریت برق شهرستان به فیبرنوری صنعت برق را در سطح شرکت توزیع برق استان پیاده سازی کرده است.

مدیر دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از راهکارهای برقراری ارتباطات مستمر و پایدار در سطح شرکت، انجام عملیات بازدید و سرویس دوره ای از تجهیزات و انجام خدمات پشتیبانی و نگهداری به صورت مکانیزه، برنامه ریزی شده و در سریع ترین زمان ممکن است.

کیخایی افزود: از این رو، با توجه به پیاده سازی موفق طرح تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات شبکه های توزیع برق و ضرورت حرکت در راستای سیاستها، با استفاده از ظرفیت و زیرساخت های موجود، با همکاری مجری مدیریت دارائی های فیزیکی شرکت بر آن شدیم که طرح تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات را در حوزه ارتباطات شرکت نیز پیاده سازی کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری مجری مدیریت دارائی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، زیرساخت کدگذاری جامع برای تجهیزات ارتباطی در سطح شرکت، در سامانه مدیریت دارائی های فیزیکی ایجاد شد و هزار تجهیز در حوزه ارتباطات شامل انواع بیسیم های ثابت، خودرویی، دستی و تکرارکننده، سایت های تکرارکننده، دکل ها، رک ها، سوئیچ های مخابراتی، انواع مختلف آنتن های دکلی و انواع مختلف رادیوهای طرح چکامه با نصب برچسب های QR Code کدگذاری گردید.

وی اظهار کرد: کدگذاری تجهیزات ارتباطی در ۱۱ سایت تکرارکننده، ۳۱ مدیریت برق شهرستان، ۶۷ پست فوق توزیع و ۳۰ شعبه در سطح شرکت و در بازه زمانی پنج ماهه انجام شده است.

مدیر دفتر اتوماسیون و هوشمندسازی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با استفاده از QR Code منصوبه بر روی تجهیزات ارتباطی، کاربران تجهیزات ارتباطی در سطح شرکت می توانند با اِسکن QR Code و بدون نیاز به داشتن دسترسی در نرم افزار webpam، گزارش معایب تجهیزات را در نرم افزار ثبت کنند.

کیخایی اضافه کرد: با ثبت آنلاین خرابیها و عیوب شبکه حوزه ارتباطات، فرآیند مدیریت انجام خدمات پشتیبانی و نگهداری به صورت مکانیزه در سامانه webpam انجام خواهد شد که از آن می توان به عنوان یکی از مهمترین مزایای پیاده سازی تحول دیجیتال در حوزه ارتباطات نام برد.

وی بازدید و سرویس های دوره ای تجهیزات ارتباطی در قالب سامانه مدیریت دارائی های فیزیکی webpam، مدیریت کار، مدیریت منابع، مدیریت دارائی ها و تهیه انواع گزارشات را از دیگر مزایای پیاده سازی این طرح برشمرد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۸ آذر ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

3 × 5 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image