پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
کشف ۱۷ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در خراسان رضوی

مسوول پیگیری رمزارزها در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در مجموع از ابتدای شروع فعالیت های استخراج غیر قانونی رمزارز تاکنون در مشهد و دیگر شهرستان های استان هزار و ۵۵۰ محل استخراج غیرمجاز رمزارز با تعداد ۱۷ هزار دستگاه غیرمجاز کشف شده است که متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه های سنگین و توقیف دستگاه های ماینر، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی حامدی پارسا تامین برق مورد نیاز متقاضیان انشعاب برای استخراج رمرز ارز را ممکن دانست و گفت: براساس تصویب نامه هیات وزیران، وزارت نیرو به یک یا ترکیبی از پنج روش زیر برای تامین برق متقاضیان استخراج رمزارز اقدام می کند.

وی روشهای مزبور را شامل استفاده از انرژی نیروگاه های تجدیدپذیر نوبنیاد، اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف برق، ایجاد نیروگاه حرارتی خارج از شبکه برق با استفاده از شبکه گاز، ایجاد نیروگاه حرارتی با گاز فلر و ایجاد انشعاب جدید از شبکه سراسری با تعرفه برق صادراتی برشمرد و گفت: برق انشعابی که از شبکه سراسری برق واگذار می شود تنها در ایام عادی سال تامین شده و سرمایه گذار در دیگر ایام دارای محدودیت باید با یکی از روش های گفته شده نسبت به تامین انرژی خود اقدام کند.

حامدی پارسا اظهار کرد: هم اکنون سرمایه گذاران باید برای دریافت انشعاب از شبکه سراسری جواز تاسیس رمزارز داشته باشند و لازم است در اولین گام به اداره کل صمت استان مراجعه کرده و از طریق سامانه های آن اداره درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی دستگاه های ماینر ثبت نشده در سامانه جامع تجارت ایران را کالای قاچاق دانست و گفت: رعایت ضوابط تعیینی دولت در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری دستگاه های استخراج رمرارز الزامی است (مانند فراورده های سوختی) و عدم رعایت این ضوابط در خصوص دستگاه های ماینر موجب می شود تا در صورت کشف، آنها را به عنوان کالای قاچاق ضبط کنند.

مسوول پیگیری رمزارزها در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص دستگاه های استخراج رمزارز نیز لازم است همه فعالان حوزه استخراج رمزارزها اعم از واردکنندگان، تولید کنندگان، عاملان تعمیرات، نصب و فروش و بهره برداری و … نسبت به ثبت دستگاه های در اختیار خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و شناسه رهگیری ماینر را دریافت و بر روی دستگاه نصب کنند، کدپستی محل دستگاه با شناسه رهگیری باید در هر لحظه مطابقت داشته باشد.

حامدی پارسا افزود: در صورت عدم اقدام در این خصوص دستگاه های مکشوفه، حکم کالای قاچاق داشته و برابر مفاد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با متخلفان برخورد می شود و حتی اگر دستگاه تولید داخل بوده یا با مجوزهای قانونی وارد کشور شده باشد باز هم در حکم کالای قاچاق خواهد بود، لذا به تمامی فعالان حوزه استخراج قانونی رمزارز تاکید می شود تا نسبت به ثبت دستگاه های خود در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: برای دستگاه های استخراج رمزارز وارداتی نیز رعایت رتبه مصرف انرژی B و بالاتر و برای دستگاه های ماینر تولید داخل رعایت استاندارد اجباری ۲۲۸۰۰ و رتبه مصرف انرژی D و بالاتر الزامی است و در صورت کشف دستگاه های غیر استاندارد، کالای مربوطه توقیف و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

1 + 5 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image